Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 oktober 2016

Av Kvasthilda - 25 oktober 2016 10:46

Satt uppe länge o tittade på Rosewood, tre första avsnitten ur andra säsongen. Mm. Äntligen ordning på torpet. Men det stökade ju med min sömn (LUNA!; Låt bli kartongen!! - urstädade leksaker från Kackostampens horder av pryttlar - som inte kommit längre än till gaveln på soffbordet ännu). Har sovit fyra o en halv timme inatt. Typ. Katten har farit som en skottspole ut o in i sovrummet - o eftersom hon inte öppnar dörrar helt själv, väcker hon mig varje gång. Endera genom att klösa på dörren eller jamandes. Hon tog sig ut själv en natt, men då min resväska stod innanför dörren klättrade hon på den o lyckades få ner dörrhandtaget. Nu vet hon inte hur hon gjorde. Hon är inte lika smart som Tyra. O dörren ska vara stängd så temperaturen hålls sval där jag sover. Finns ingen lätt lösning på det där. 

Ringde Pf på morgonen - när jag ändå var vaken - o tog upp tiderna för min jour idag. 12-24 funkar ju inte om jag har utbildning i morr'n. O då kom det roliga i kråksången. -Men vet du. Vi ringer ut dig under kvällen, så jobbar du hela natten och skiften går ihop. Det blir så bra så. -Skämtsam du idag då. Nä, det ordnade sig. Det ser rätt lugnt ut *peppar peppar* o vi är några som har jour under dagen så det ska väl en hel del till för att de måste ringa ut mig ikväll o stöka med utbildningen i morgon. 

Men en superpositiv sak. Har hittat pusselbitarna. Yikes. Håll andan Folks! 

 Det ÄR figurer och bilder på de där. O andra färger än dammråttsgrått.  

 

Av Kvasthilda - 25 oktober 2016 09:00


Tema nr 337 Walk of Fame

299/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards