Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 oktober 2016

Av Kvasthilda - 9 oktober 2016 18:09

Hahahaha. Ja det var ju det där med dagens förra inlägg o dess rubrik. Tur att jag bestämde mig för att INTE åka hem idag.... Bilen är packad o klar, ska bara vakna o koka kaffe i morgon, kanske äta nåt, stoppa katten i bilen o fara hem. (Men bullskit, jävla datorn lägger ner heeeela tiden - allt ligger kvar där jag lämnade det men det är förbannat irriterande när den går mer i viloläge utan att jag ber om det!!! *grrrrrr!). O just det där med bajs. ÅkeTråk får väl spatt. Fast han kanske slutat läsa min blogg för länge sen? Vad vet jag. Jag hade inte pallat att köra hem idag. Alldeles för många besök på dass idag. O Gubben måste investera i mer toarent. Sån't där naturjox man slänger i tunnan så det inte ska lukta. Mull. Vi har ju inte kattsand där. O det luktar ju inte rosor precis. 

Mulligt o Gulligt. De har ju varit i Kiruna i veckan. Tyyypiskt. Messade Elisabeth o sa att de kunde ju försöka komma nån gång när man var hemma o inte i Långa. O hit kommer de när man är hemmavid. *Shit* svarade hon bara :) 

Ett riktigt skitinlägg detta. Hahahahahahaa! 

Av Kvasthilda - 9 oktober 2016 10:28

Vissa morgnar vill man bara inte vakna. Idag är en sån. När man lägger sig med huvudvärk utan att ta något emot det, har en säng som inte är snäll mot kroppen, då vaknar man med än jävligare huvudvärk - och dessutom stel bröstkorg på det. Kunde inte somna om på morgonkvisten så jag gick o la mig i Makens säng i stället. Hans madrass är tjockare o något mjukare. 


Blev bjuden på god mat igår. Riktigt gott. Peder fyllde 60 häromdagen och igår bjöds det på kalas. Inget stort o galet, bara lugnt o stilla med närmast sörjande. Eller firande. Hustrun hade lagat älgfilé med ugnsstekta potatishalvor i timjan och dito rotsaker. Till det bea- eller kantarellsås. O Schwarzwald till efterrätt. Förvisso ICAs frysta men det gick det oxå. Fy fan vad gott. Mest vatten till maten. Eller efter maten. Så nä, dagens huvudvärkande har inget med dryckerna att göra. 


Fy fan. Lyssnar på nyheterna och en tjugoåring har mist livet i Skellefteå efter ett bråk med knivar inblandat. Förbannade jävla ungjävlar. Allt är så hårt idag. Överallt. Kniv är förbjudet att bära på allmän plats men vem fan bryr sig om sån't idag? Ingen. 


Men för att uppväga detta med nåt positivt. Fick ett mess från Maken på morgonen. Tack o lov för Dajje. Han är här o jagar i helgen och har skjutit en ung tjur idag. Tack, tack o tack. 


O i Heeeelt sant pratar de bajs. Galningar. Men sant. 


Kanske jag packar bilen idag och åker hem i morgon. Börjar ju inte jobba förrän efter 19 i morgon. Idag har jag ingen brådska hem. I morgon blir det mer tajt med tiden. Men jag tror ändå jag stannar. Måste åka senast två idag - även om jag inte har "bråttom". Det är det där med att köra i mörker som gör att jag drar mig helt. Ska jag klara mig från mörker helt, måste jag åka före lunch. Får se. Huvudvärken gör att jag drar mig helt. Men hem måste jag. I morgon. 

Av Kvasthilda - 9 oktober 2016 09:00


Tema nr 99 Hemstad

283/366


Tema 99, inte helt hundra. O nä, inte en helt-hundra-bild från min hemstad. Hade gärna tagit ett annat motiv men jag fotade vansinnigt mycket i somras - o har ändå inget att visa upp. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards