Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 12 oktober 2016

Av Kvasthilda - 12 oktober 2016 22:53

Hahahha, Ja, dessa nittotalister - o nollnollor - o ännu yngre människor. Jag insåg just att vår äldsta dotter funnits i halva mitt liv! 


Av Kvasthilda - 12 oktober 2016 13:38

Voj voj. Har läst ut min sista J.D Robb. Snabbt ut på bokhandlarsidorna. Det finns en till. Sen är det stopp. Till nästa år. Hon är ju bra på att spotta ut böcker, Nora Roberts. En In Death-bok, en tjock spänningsroman och hur många kioskpockets? Per år... Och ofta är det når irländskt i dem. En rödhårig kvinna eller en svarthårig man. Eller varför inte tvärtom? Jag skulle vilja träffa den där Roarke. O köpa om de fyra första böckerna på engelska. Vill gärna läsa om hela historien om hur de träffades, snuten o skojaren. Köpte dem på ett antikvariat för en herrans massa år sen. Inbundna o på svenska. Undrar om det var Wahlströms som gav ut dem? Formatet på boken var deras. 

O varför är frakten så jävla dyr från USA? Det kostar nästan dubbelt så mycket att skicka nåt därifrån än härifrån. Tittade på två av de här böckerna som inte finns på adlibris (i det formatet och omslaget jag helst vill ha), men de finns på amazon. De kostar 67 kronor tillsammans (en pocket i Sverige kostar 83:- just nu) - men över 300 i frakt?? Skjut mig nån. 

Av Kvasthilda - 12 oktober 2016 09:00


Tema nr 159 Kärt barn har många namn

286/366


Orvar, Ollivander, siiitonge, Lillklimpen, Kackostampen, Guldklimpen, Mommos Hjärta, Mammas Prins, Pappas Pojke, Åbe, Moffas Pojke, Faffas Lillhjärta, busfrö, Olve, korven, tokunge. Allas vår lilla älskling.  



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards