Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 oktober 2016

Av Kvasthilda - 28 oktober 2016 23:05

...det är livet. En gammal rubrik och ett gammalt inlägg. Fast med nytt innehåll. Kanske. Jo. Pokémon är ju nytt sen senast. För vi har Pokémonat idag igen. Döttrarna o jag. 

Det började med att Dotra ringde o funderade vad jag gjorde för hon åkte på övertid. Hade försökt ringa dagis men de svarade inte å tryckte sen upptaget. Hon fick i alla fall upptaget i luren. 

Jag for o hämtade Kackostampen. Han blev skitglad när mommo kom :) Träffade en av "fröknarna". Han har ju bytt sida på dagis nu o är på Tåget och inte Stinsen. Eller vad sjutton nu avdelningen hette tidigare. Tågmästaren. Ah. Nånting. Nåt mommoaktigt i alla fall :D Letade kläder. Skor. VANTAR! Fick tag i allt o åkte hem till mommos röda hus. "Gillar röda huset. Vi bor i ett pink hus." 

Hmmm. Det har jag hört förr. "Jag bor i det pinkfärgade huset". "VA? I ett gult?"  "Ehh, nä, pink, vad är det?" Hahhaha. Rosa var det. I det fallet var det ett militärt befäl.... Nåja, de ser väl bara kamouflage.... Barnbarnet säger i alla fall samma sak. Pink. Rosa. I färger är han tvåspråkig. Vissa färger. Orange heter "oringe". Som på engelska. Inte orAnge. O Mommos hus är rött. Som han alltså gillar. O han älskar skruvar. *Mamma, jag älskar de här skruvarna". "Älskar du inte mamma då?" *"Nä". Barn o fyllon. 

I morrn är det jobb - o jag börjar jobbar mitt i Melodikrysset. Hur ska det gå??? Får se till att stoppa ner Lapptoppen eller Paddan i väskan då. Vojne. Inte glömma. INTE GLÖMMA! En hel dag. eeehhhh... Eftermiddag i Gälka.Woooopie Friska Gällivare! De har samma Pokémons som vi. Gastly. Hauter. Gengar. Zubat. Men jag har fått ett par till! Nya i Pokédexet.  

Nåja. Hoppas jag har tid att skriva kryssinlägg i morr'n. SeeYa! 

Av Kvasthilda - 28 oktober 2016 09:00


Tema nr 350 Vädra

302/366


I Falun står en krokodil uppställd i en lekpark. I Narvik finns ett gigantiskt rostigt rör med en massa nättäckta hål. Båda är höga för att inte skada någon. De är ventiler till garagen under. Jag förutsätter att detta också är det, hittar ingen annan funktion annars. De vädrar ut avgaserna. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards