Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av Kvasthilda - 27 oktober 2016 22:19

For till gamla stationen efter färdig kurs med avklarad provskrivning. Satt där o städade lite i Pokéstallet. Det kom en männ'ska promenerande. Ahh Kråk. Hon såg jättefrusen ut. Kom in i värmen i bilen o så satt vi där o surrade en stund innan vi drog ett par PokéStop-repor runt sta'n. Hon tänkte gå "ner till morsan en sväng". Vi drällde runt ett tag o frågan kom om jag tänkt på matlagning idag. Nä, men vi kan åka hem o äta nåt. Jag fixar nåt åt oss. 


Åsså levlade jag upp. Just ja.... Vi for upp på stan o gjorde några ärenden o Magmar dök upp på Nearby. Nej, Sightings heter det ju. Hörde några ungar på andra sidan gatan o sa, håll koll på dem. De tjoade o bubblade o började springa så vi rörde oss åt det hållet. Jodå. Pop, sa det så kom han. Pokémonen med tuttarna i pannan som Dotra säger. Min nummer 122. Seen 128. Fast det är en sanning med modifikation. Om man ser dem i gym, hamnar de i Pokédexen som "Seen". Tidigare var det bara såna man försökt fånga som kom dit. Såna man SETT, därute i vida världen. Såna man kastat en eller fjorton bollar på, som sen dragit i ett moln. Inte såna man spanat på i ett oåtkomligt gym. Hur som haver. Pokémon nummer 126 Magmar är nu registrerad i Pokédexet. Thänkjoovärrymatch. När vi varvade dök han upp igen - o en ännu bättre version. Tack igen då! 

Av Kvasthilda - 27 oktober 2016 09:00


Tema nr 363 Ögla

301/366


-.

Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards