Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 oktober 2016

Av Kvasthilda - 7 oktober 2016 09:07

Kände ett hugg i bröstet igårkväll o det första man får i huvudet är - infarkt! Speciellt eftersom gårdagens P4 till stor del handlade om viltolyckor och olika sjukdomsbilder, inklusive hjärtinfarkter. 

Idag vaknar man och är helt ledbruten. Den där sängen, eller bäddsoffan, är inte optimal för mig. Alls. Behöver en bra resårmadrass för att sova skönt och inte vakna som om man sovit - på sig själv. O inte fan sover man bättre när tankar snurrar runt i jetfart så hjärnan aldrig får slappna av. *aldrig* är lite överdrivet, man sover ju en stund här och där utan oroliga drömmar och bilder som flimrar förbi. 

Ledigvecka. Släpp allt skit.

Ska dra fram alla dockkläder jag hade med mig i stället o får se om jag kan koncentrera mig på det. Fast då var det det där med ledbrutenheten. Kanske ska gå ut i lillstugan i stället så jag får stå o arbeta. Det är lite kallt därute bara. Lite halvtemp för gubben har hängt en pippi, nej två därinne. Vilket gjorde att stackars Krille trots allt fick stå ut med sin far o farbrors evinnerliga snarkande i jatkkojan. Han hade hoppats få sova i lugn o ro i vår lillstuga, men allergierna slog till på stubben när han stängde dörren. Typiskt. Maken måste fixa värme i skrotbodan i stället, där han kan hänga sina fåglar. Om han inte hänger in dem i jaktlagets slakthus. Borde vara dags att frysa ner dem snart ändå. Vet inte hur många timmar de ska hänga för att passa honom. Inte lika länge som en älg...

O det hoppas jag att det snart hänger i slakthuset. Fan vad det ska vara svårt. De FINNS ju därute. Storoxarna. Det har spanats en flock häromdagen. Men det är vandringsälgar, alltid på väg nån annanstans.  Åsså den där bjässen som simmade över sjön. Tyvärr FRÅN våra jaktmarker. 

Åh, Kent i Kiruna ikväll. Ser biljetter segla förbi i säljgruppen. Folk som vill köpa o fler som vill sälja. Avskedsturnén. Har bara sett dem live en gång - på Kirunafestivalen. Enda gången jag ser artister på scenen över huvud taget. Eller på Diggiloo, när det då händer, vilket inte är ofta - och Kent har givetvis aldrig varit med där. Andra konsterter går man aldrig på. Beyoncé. Bruce Springsteen. Madonna. Justin Bieber. AC/DC. Ironmaiden. Ja herre gud. Det har varit många stora artister i Sverige de senaste åren. Jag har sett Deep Purple nån gång för sådär tusen år sen. Inte av egen försorg utan kompisgänget som drog iväg o jag hängde på. DP har alltid tillhört mina favoriter så det var inte helt fel. Dotra var o såg Hollywod Vampires på Gröna Lund i somras. Johnny Depp o gänget. Alice Cooper. Joe Perry. Inte så litet, även om de (mest) körde covers. De hyllar döda rockare med sina spelningar o då blir det ju covers. Som den fantastiska tolkningen och hyllningen Tomas diLeva gjorde till David Bowie. Galet bra. O då var vi tillbaks i kalkbrottet i Dalhalla och Diggiloo igen. 

Nä. Kaffe. En härlig morgon med vindfri luft. I fem minuter. Nu börjar det dra igen. 


099-52025

 

 

Av Kvasthilda - 7 oktober 2016 09:00


Tema nr 172 Ljuvlig

281/366


En härlig sammansättning av blommor o färger.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards