Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Kvasthilda - 10 oktober 2016 20:09

Jaha. Kändes lite som om luften gick ur mig. Stressade runt i stugan o plockade ihop det sista o stuvade in i bilen. Stoppade in katten sist o for till Handlar'n/OKs bensinpump o tankade o köpte lite frukt o ställde kosan norrut. Svängde in till pigan men hon hade inte kommit ner än. Hon visste inte om hon skulle köra efter jobbet igår - o det gjorde hon inte då. Mötte henne strax innan korsningen mot E45 o vi pratade lite senare, sen jag stannat till i Kåbdalis för att köpa lite bröd. Och en sked o gaffel också. De har så galet mycket kul Rice-grejer där! Plockade ett par Pokémon utanför o for vidare mot kalla Kiruna. Rätt lugnt efter vägarna. Mycket i radion som jag tänkte "Det där ska jag komma ihåg o kolla lite närmare när jag kommer hem". Jo, tjena. Vad det nu var jag skulle komma ihåg - har glidit ur minnesbanken o farit i diket nånstans efter vägen. 

Avkommorna o barnbarnet anlände gården två sekunder efter mig o Kackostampen fick vara hos oss medan mor o far for o handlade i lite lugnare takt. Lättare att handla till barnkalas om barnet inte är närvarande... :D Vi har en treåring i familjen i morgon. Under tiden slängde jag mobilerna på laddning o kikade till jobbmobben. Missat samtal, sms o några mail. Hmmm. Telefonsamtalet kom in två minuter innan jag såg det. Inställt. O mailen visade att även två andra turer är inställda i veckan. Eller tåg. Turerna ligger kvar. Blir ju jour i stället. Lite av den däringa tummen-känslan igen då. Det bidde inte ens en tumme. Undrar om det pågår nåt efter järnvägen? 

Åsså vann jag den galna lampan jag hade sikte på. Rosa Pantern. Kitsch som fan. O som väntat en evig diskussion om när sluttiden egentligen var (sur förlorare). 1900. Det betyder NITTON NOLL NOLL. Inte 19.01 Stänger affären 19.00, slår låset igen klockan sju, inte en minut över. 18.59.59 *pöh* 

Av Kvasthilda - 10 oktober 2016 09:00


Tema nr 20 Blomsterarrangemang

284/366


Inget avancerat, men det räcker :) 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards