Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 13 december 2016

strike

Av Kvasthilda - 13 december 2016 23:49

En sista innan jag svimmar under duntäcket. Sitter med Karlvagnen o fantastiska Christian Olsson. Sport ikväll alltså? Nu pratar han om Chuck Norris med nån snubbe som var med i filminspelningarna av nån filmsvit. Han har ju gjort några. 

Försöker varva ner efter kvällen. Blev en bowling-o-matkväll trots allt. Visste inte om jag skulle idas fara dit men med redan beställd mat kunde jag ju inte skippa det hela. Var lite småsur hela dagen för detta att jag aldrig kan komma till skott o bestämma mig för att ha kul. Parkerade bilen utanför dotras svärpäron o promenerade upp till bowlinghallen. Oj. Full rulle :) De hade ju grundat sen fyra - o några var mer bladiga än andra. Maten var KANON! Supergott. Helt vanlig fläskfilé o potatisgratäng. Nåväl, Fläskfilé Sous Vide. Till det nån svampstuvning/sås o rödvinssky. Fick hålla mig till vatten ikväll, eftersom jag har jour in da morning. O bowlingen drog igång efter att stans proffs gjort sitt på banorna. En syn för gudar. Skoj är det. Jag hoppade spelet ikväll med lite trassliga knän och bara för att kunna slappna av innan jag somnar. Hur det nu ska gå med den biten. Är ju fullmåne gubevars. O vaddå?, säger pigan. Finns ju inga varulvar?? Nånä. Har inte med dem att göra. :D :D 

Just ja.... Kastade en blick åt sidan o såg en liten påse som kom med posten idag. Äntligen har jag Tiff här. Den sista vintage-dockan jag saknade! Eller tja. Det är en sanning med modifikation, för det finns några japanska dockor - o framför allt EN jag vill ha för att helt ha fyllt det där facedexet.... Mowahahahahhaa. "Dexet" kommer givetvis från Pokévärlden. Hur som haver. Skippers kompis Tiff. Så bökig o besvärlig att hitta. Eva knep en FEMTON MINUTER före mig i en FB-grupp för ett par år sen. Eller var det förra året? Jo. Hon hade kläder. Den här är sprittandes näck. Hennes kläder är inte heller lätta att hitta, men hon kan ju ha Skippers kläder. Hade sett ut ett set på Tradera, jag tänkte ge till henne, den dagen hon skulle anlända kalla Norden men jag tappade den pga jobb, eller annan anledning. Alltid äre nåt. 

Nä. Natta nu. Som det ser ut med våra kollegor från grannlandet får vi köra alla tåg, inklusive deras. Kanske bäst att krypa under täcket så man får nån timme ifall mobilen ringer. *gässssp*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 20 maj 09:00


  Tema nr 285 Spelmän 141/366   ... eller kvinnor. De kallar sig TNT, Tøffe Narvik Tøtter Trommekorps.Lite hattande i festligheterna. Det här är från Vinterfestuka i mars.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365...

Av Kvasthilda - Söndag 19 maj 09:00


  Tema nr 69 Fladdrar 140/366   Det var lite kylslaget i fredags, men det gjorde bara att Norges stolthet fladdrade än mer i vinden på Nasjonaldagen.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan...

366

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:33

Just det. Skrev fel och tänkte ändra när jag kom ihåg att det faktiskt är 366 teman i år. Har jobbat så mycket och varit upptagen under ledigveckorna så fotograferandet har kommit på skam. Därav det långa hoppet mellan senaste två temabilderna. Eller...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:00

Så trött! Blev sent inatt. Igen. Varit en vecka med långa skift och/eller körningar. Mycket som pågår längs järnvägen. Det är mycket vatten och rester efter urspårningen som inte kunnat fixats än. Ett skift till innan ledigvecka. Puh.    O Puh ja...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 09:00


  Tema nr 073 Folkdräkt 139/366   Det är en av de vackraste bunaderna jag känner till. Nordlandsbunaden.  Här har det precis avslutats ett studentavtackande i Haikjeften i Narvik.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards