Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 november 2009

Av Kvasthilda - 2 november 2009 14:13


Att fixa chokladen :-) Jag har en bok om choklad. Den handlar BARA om choklad. En stor, tjock och härlig bok, ungefär som författaren själv. En stor, go' o gla' skeoning. Ögongodis i dess rätta bemärkelse. Boken eller mannen? Ja, det är upp till betraktaren. Boken är i alla fall fylld med kakaohistoria och en massa go'a recept på praliner, chokladbitar, desserter, drycker o diverse annat. Mums.


  

Av Kvasthilda - 2 november 2009 13:54


... det som Sven-Ingvars sjöng i radion härommorgonen. Hä puuust o hä plååås därute. Inte ett liv kvar i träden och all vacker frost har blåst bort. Tur att jag kom mig ut att fota igår!

Messade min handledare och han tyckte att ligga i soffan o käka praliner, nästan lät lika kul som att köra tåg till Björkliden idag :-) Hoppas han klarar flunsan i alla fall! Ingen feber än sa han.


Av Kvasthilda - 2 november 2009 09:59


Mmmmmmmmmmmmmmmm!


Maken lämnade denna till mig innan han for till kusten, med strikta order att inte öppna den - eller ens röra den förrän tidigast idag. Jag höll mig. Har inte varit i närheten av den bruna påsen förrän idag på morgonen. Hade ingen aning om vad det kunde tänkas vara och när jag tog ner/fram påsen såg jag att det stod Malmö Chokladfabrik tryckt på den..... Hmmmm.... Mmmmmmmmmmmmm.....


 

Mumma. Vägen till en kvinnas hjärta går genom en chokladask. Eller så.


~ Fläderdiamanter, OK, det ger mig lite udda vibbar men innehåller även hasselnötter

~ Hallonpraliner med saffran,

~ Honung/Kanel,  

~ Päron i konjak,

~ och hjärtepralinerna - Malmöpralinen, innehåller givetvis Akvavit, och citron.


Aaahhhh... Lycka :-)

Bästigaste presenten man kan få!

Puss på Dej My Darling!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards