Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 24 november 2009

Av Kvasthilda - 24 november 2009 18:40


Skulle jag ta ett glas vin eller den där ölflaskan avbildad i tidigare inlägg nu, skulle jag somna tvärt! Det är sinnessjukt vad trött jag är! Maken sitter på ett flygplan eller eventuellt på Arlanda och inväntar flyget hem. Kommer sent ikväll. Frågan är om hans hustru är vaken då? Just nu ser det mörkt ut inför den utsikten. Inte bara utsikten genom fönstren.... O guuu vicken humor. Därute är det becksvart. Hos pigan snurrar Brittan hör jag. Britney Spears. Själv är hon i källaren o tar hand om tvätten, den underbara "ungen" - snart arton. Den andra pigan har plockat ur diskmaskinen. Gossen har inte skottat men har giltiga skäl till att låta bli. Pluggar till ett svetsprov på fredag. Då får man slippa. Men vem som ska skotta undan istället vete fåglarna. Grannen eller hans "pojkar" lär ju inte göra det, trots att de rör sig ute mer än inne. Hörde dem klampa upp för trappen för en stund sen. Garagelek på gång antar jag. Fordonsmekare.


E-pigan spelar nåt PS2-spel på sin jätteklumpteve. Har städat sitt rum så hon har väl lyckats hitta spelkontrollerna kanmantänka? Där inne har man knappt vågat sätta fötterna av rädsla för att kliva på nåt som endera krasar, eller onamngivet som skriker. Hon sa så, vampyrdödaren Buffy, till sin lillasyster. "Pick that up before it gets all hairy and we have to give it a name". Eller nåt liknande.


Jag måste byta instruktör mitt i examinationen också. *suck* Får den som jag var mest rädd att få. Givetvis. Story of My Life. En kille jag aldrig har åkt med och som ingjuter en enorm skräckblandad respekt hos mig. Visserligen har jag o "nyinsen" haft varsitt barn i samma klass i en herrans massa år, men jag känner honom inte ändå! *rys o rusk* Hade hellre åkt med Lenki. Vet inte ens om jag får TT som avslut på mina examinationer! Vi konstaterade att hans SIR-kurs slutar fyra på torsdag em o sen har vi jobb klockan ett på natten. Går ju inte. 12 timmar. MAX. Ofta elva. Nattvila that is. Vare sig det är på natten eller dagen kallas det nattvila. Om man sen faktiskt kan kalla det vila....? Jaaaadu. Vetefasen.

Sen börjar mitt arbetsliv som lokförare med medarbetarsamtal.... Voj Voj. Det är det allra första jag gör på min allra första tur när jag är klar.


Fast jag slutar mina examinationer med en bowlingkväll och middag. Ensam av eleverna - igen. De andra har ledigvecka motsvarande helg. Antar jag då "alla" tänkt gå lördagen efter. Var ensam förra året också, men gick då bara på middagen. Maken jobbade och var chaufför.


Av Kvasthilda - 24 november 2009 16:58


Jag har inte hunnit med söndagens triss tidigare. Nu är temat SKÖN och detta är något av det jag tycker är skönt. Har många tankar om vad jag anser är skönt men här är det mest mysfaktorn i skön jag tagit fasta på.


En av världens skönaste platser. Mammas trädgård. Mammas hus.
Inget är som Mamma :-)


En annan av världens skönaste platser.
Pappas barndomshem. Min äldste bror är född i stugan på gården.
Lugnt och stilla. Tyst.


Efter en jobbig dag är det skönt att dra på sig lammullstofflorna och kura ihop sig i en fleecefilt. Den här filten har en dov brun färg och minner mig om pepparkakor! Kanske brända sådana? Naaaaehhhh.


Och en bonusbild, för att det är superskönt att ta med sig en sådan o kura ihop sig med fleecefilten i fåtöljen!

  


Fler SKÖNa FotoTrissar

Av Kvasthilda - 24 november 2009 16:45


Mitt bidrag till Rund, som är veckans TisdagsTema. Idag är det en månad kvar till julafton. Fattar inte riktigt var hösten tog vägen. Den stora skålen hade vi gröt i när jag växte upp. Fick den av mamma då jag är största julnörden i vår familj :-)

Sedan hittade min ömma moder även en kanna till den! Tog hem kannan förra julen och hade godis i den. Det ryms mycket! Grötskålen tjänar som fruktskål. Lite gott o lite nyttigt.


Hej tomtegubbar från Gefle Porslinsfabrik

Runda former


Trinda tomtar i juledans.


Andra(s) runda former och tolkningar: TisdagsTema


Av Kvasthilda - 24 november 2009 14:15


Jag fick en kram från Hedwig som är portvakt varje vecka :-) Tusen tack för den. Kan säga att den är välbehövlig efter den senaste veckan! 


Håller som bästa på att leta foton till diverse teman, inklusive Veckans Port, men eventuellt fixar jag ett portfoto på torsdag. Hänger lite på väder o vind och/eller om det är ultramörkt. Har en grej i bakhuvudet. Denna vecka är det just en "portvakt" vi söker.



Av Kvasthilda - 24 november 2009 13:07


Tänkte spara den här bilden av Maken och hans mamma till ett annat tillfälle, men kände att den passar för en rubinröd tisdag. Vad som inte syns riktigt på bilden är att i svärmors ring, finns en röd rubin - Redigerat: svärmor tappade sin röda rubin och fick en vit sten insatt istället - den syns faktiskt. Maken var en ung pojkspoling när hans far tog honom med ut för att köpa nåt fint i födelsedagspresent åt mamma/hustrun och grabben tyckte att just den här ringen skulle passa utmärkt. 

Det här var sista gången jag träffade svärmor. Hon gick bort senare den hösten. Här är det tid för hennes födelsedag och Maken o jag hälsade på henne på hemmet i Piteå där hon bodde sina sista månader i livet. Hon hann fylla 85 år. 


My contribution for Ruby Tuesday this week is the hands of my husband and his mother on her 85th birthday, a few years back. This is my last encounter with my mother-in-law since she passed away later that year. On the ring she always wore, is was a tiny red ruby (she lost the ruby and had it replaced by a white stone of sorts). My husband, then as a young teenager, helped my father-in-law to choose this ring for one of my M-i-L's birthdays many, many years ago.


 

Ruby Tuesday @ Work of the Poet

Av Kvasthilda - 24 november 2009 12:55


Undrar när man ska orka landa på fötterna. Vi blev sena som sjutton i morse. Det saknades malm till tre vagnar - av 68... På dessa tre vagnar fick vi sitta o vänta en timme, lite drygt. Eller snarare, vi fick en timmes sen avgång. På det fick vi stopp på två ställen, varav ett är vårt mardrömsställe nummer ett. Tar eviga tider att komma igång då vi måste starta i änden av bangården med en kraftig uppförsbacke bakom signalen - i ett par km.... Med vanligt tåg kan man starta mitt på bangår'n o få med sig lite fart, men med långtåg står man precis vid backens början. 11km/h... Nästan krypfart. Nåja, det är ungefär 2km/h... Vi tog oss upp till slut men blev drygt en timme försenade till avbytet med norrmannen. Däremot hade vi inställt hem och tog bilen så vi var hemma tidigt, men jag är övertrött. Går på slutångorna i tanken. Stannar jag av så svimmar jag!

Det värsta är att, hade det varit om ett par veckor så hade jag antagligen fått köra tåg hem, även om mitt varit inställt, då en förare väntade på sitt tåg. Han hade fått ta bilen o jag hans tåg. Hände en annan tjej häromdagen. Bilen måste också finnas tillgänglig. Körkortslöst. *suck* Måste fixa det. Snarast!

Är ledig i morgon och börjar inte förrän på torsdag kväll så förhoppningsvis hinner jag ladda batterierna lite tills dess.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards