Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Kvasthilda - 3 november 2009 17:42


Köpte en ny CD idag. For o handlade, bland annat morötter åt grisarna. Välbehövligt då det bara var en liten ynka morot kvar. Maken var lite snål när han handlade innan han for. Köpte en liten knippe morötter. Åt våra monstermarsvin! Nä, de äter inte sådär kopiösa mängder men det räckte inte många dagar. Är helt slut efter shoppingen. O givetvis åkte jag på avstämning. Stressad och trött, åsså avstämning på det. Å andra sidan var det bara tre kassar med mat - och det var mest stora paket så det gick väl rätt snabbt att lägga upp det på bandet o packa om det efter ny inläsning. Har väntat på avstämningen ett tag och det var ju bättre att det kom nu än till julshoppingen!

Skivan jag köpte då. Kirunabandet Willy Clay Band har kommit ut med sitt nya album, Blue. De hade releasespelning i helgen som gick, men jag kunde inte gå. En kompis till mig hade dessutom en biljett över!!!! *snyft*

De spelade på festivalen i somras, men jag såg dem inte. Tror de spelade på torsdagen? Jobbade då....


 

WCBs nya album i gott sällskap med pepparkakor och apelsinte. Nej, skogsbär.


Willy Clay Bands hemsida med bl.a klipp från spelningen.


Av Kvasthilda - 3 november 2009 14:30


WOW. KUL! Jag blev uttagen till en av de tio finalisterna i Torsdagsfotos senaste tävling.

Gå in o kika på bilderna vetja och avge gärna din röst på den bild du gillar bäst!

Den som vinner får ett CloseUp +4-filter från tvspelsweb.se. Med dess hjälp man kan fejka ett makroobjektiv och komma närmare alla blommor. Häftigt! De kostar inte så mycket så jag funderar på att köpa ett. Birgitta, som håller Torsdagsfoto gillar och rekommenderar dem i stället för ett dyrt makro. Det finns för +10 också!


Av Kvasthilda - 3 november 2009 11:34


... äh, fel årstid. Slog igång Torparrocken i bakgrunden och hör just Kenny Bräcks breda värmländska. Privatchaufför, jo ja tackar, säger Sven-Erik till Kenny på SIN breda o goa värmländska :-) Håhå-Jaja.


Det verkar som om influensan sprider sig. Dotra ligger idag. *suck* Fler missade skoldagar. Hon har inte råd med det. Å andra sidan är hälsan mycket viktigare. Sonen hade i alla fall visheten att bli sjuk under lovet! (stackarn, men för en mellantonåring spelar det ingen roll om det är sommarlov eller vinterlov, det är datorn som gäller i alla fall). Äldsta dottern ringde från Älvsbyn igår och hon har legat två dagar hos kompisen. Kompisens pojkvän är sjuk så det blir väl en kul fjäll/kustmix av flunsan åt kompisen om ett par dagar. Om hon alls blir sjuk. *håller-tummarna-att-hon-slipper*


Maken är hos Svågern. De ska tillbringa några dagar tillsammans. Lär väl bli jakt NÅN dag kanmantänka. Det var visst lite kallt i stugan i Långträsk. Den är inte isolerad, annat än i golv och tak än så länge och det är inte superkul i höstvindarna.


Apropå höstvindar. Jag ska plocka fram lite goa värmeljus och tända för att få upp tempen här också. Kommenterade just hos Persilja angående det. Hon bor i en gammal norrbottensgård med drag i väggarna. Om vinden ligger från fel håll, spelar isoleringen ingen roll. Det drar genom märg o ben i alla fall. Måste vara nåt psykiskt. De har hur-som-helst en spis att elda i. Det har inte vi. Vi får ha våra små minibrasor i glasskålar i stället. Tänder man nog många kan jag meddela att det påverkar både temperatur och mysnivån i lägenheten. Grannarna brukar ringa hit så fort det blåser för de klagar på vämen (Maken är ordförande i vår bostadsrättsförening - och iomedde offentlig klagolåda, även om det oftast är hustrun/undertecknad som får ta emot), Jag brukar ge tipset tänd ett ljus eller fjorton under tiden!


Nu ska jag tända lite ljus och kura ihop mig med mina sista praliner, en mugg kaffe och Fladdermusmannen!


Av Kvasthilda - 3 november 2009 00:01


Puh. Inte mycket till presenter - jo Makens underbara pralinbox förstås, men annars var det tunnsått. Har fått sådär en miljon samtal och facebookhälsningar idag och det har varit skitkul. Nu är dagen till ända och min födelsedag officiellt över för i år. O hälsningar från oväntat håll på det :-) Tack Mia!

  

Mycket till blommor - blev det inte heller... så jag lägger upp ett foto från mammas trädgård. En ros är aldrig fel, även om jag får ge den till mig själv!    


Ute blåser det än. Hör att vinden tar i för allt vad den är värd.

Ska krypa i säng. Har sett ett avsnitt av the Mentalist som är runt fyrtio minuter total tid, men har tagit mig typ fyra timmar att se! Många avbrott var det!

My neck is killing me och jag behöver min skönhetssömn. Ska krypa till sängs med Fladdermusmannen tror jag. Hahahhaaa, Jo Nesbøs första bok om Harry Hole. Hoooole, inte engelska hole. Fast han kallar sig HolY när han nu befinner sig i Australien, för att helt undvika fel uttal.

See'ya tomorrow then.

Natti Natt!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards