Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 november 2009

Av Kvasthilda - 6 november 2009 21:16


Upprepar förra veckans hyllning:



ERIK! ERIK! ERIK!

Av Kvasthilda - 6 november 2009 11:33


Cesar och hans program brukar ju segla genom etern till vår teve. En av alla de saker han säger är att jyckarna har kort minne. De lever i nuet. Människor gör inte det. Tur är att katter fungerar på samma sätt! Jag trampade på kissen igår o skrek rakt ut - blev lika rädd som han. Neo jamade till "AAAAJ, DET GJORDE ONT!" vrålade han i sitt korta MEOUF. När jag skrek drog han in under soffan i vardagsrummet och vägrade komma ut när jag lockade. Ville ju se om jag gjorde illa honom. Nu vaknade katten (sjusovare som tonåringarna, sover med E-pigan) och Matte släppte ner honom på kökssoffan där jag sitter med Lapptoppen i knät. Han sträckte på sig och la sig sen bredvid mig. Inte ett bekymmer i världen.

Han har smakat av sin mat och kom nu upp på soffan igen. Mest för att spana in småfåglarna utanför. Eller se om det finns några där. Maken har köpt skalfria fågelfrön (solrosfrön) som det ska sättas ut. Sen får Mischken sysselsättning! Svansen får motion.... Visp Visp Visp....

Nu gör han sin morgontoalett. Putsar fjädrarna... ehhh tassarna.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards