Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Kvasthilda - 29 november 2009 21:43


Mätt o belåten. Makens systerson är här och vi har ätit älgkalvstek med potatisgratäng idag. Mmmmmm... Sonen for iväg med sin farbror o inhandlade lite glass till efterrätt så jag rostade lite nötter o kokade en kolasås till glassen. Dessutom åt vi av ett par sockerkakor, en choklad- o en apelsin. Hittade recepten för en månad sen och det var så gott så jag ville göra dem igen. Mums.


Börjar jobba om 12 timmar igen. En björkistur. Om nu tågen går. Har varit en del inställt igen har jag sett.


E-pigan o hennes kusin sitter just och konfigurerar hennes iPhone. Hmmmmm... Ringsignaler. Får se om det blir efterräkningar på det. :p Har ju hört skräckhistorier om hur dyrt det kan vara. Nu är det genom Apples egna program iTunes men det garanterar väl inget.


Ha, där gick just ett malmtåg norrut.


SKITDATORER! Lapptoppen har fått fnatt. Eller snarare adaptern till den. Har glappat ett tag men är nu fullständigt hopplös. Åsså sitter E-pigan där och hennes tålamod är ju lika med noll-punkt-noll. Eller åt minushållet.


Ungefär som vädret idag. Kallt som f.... Kusinen fryser öronen av sig när han går ut med Tea och tar ett bloss. Urrkburrk.


Tea ligger under bordet o "morrar". Hon pratar :-)


Minus nitton och en sol i kanten!


Av Kvasthilda - 29 november 2009 12:18


Jag fick en utmaning av Lisa - Mitt i spenaten. Försökte klura ut hur jag skulle lösa det här. Så här ser utmaningen ut:

Gå in på mappen “Mina bilder” och välj den 4:e eller 7:e mappen. Välj sedan den 4:e eller 7:e bilden. Skriv lite om den och publicera den på bloggen.

Mitt problem är att jag inte förvarar några foton i Mina Bilder. Det enda som hamnar där är Picasacollage och -album men just de som ligger på plats 4 och 7 väntar på att bli publicerade i andra sammanhang så det funkar inte. Jag gjorde en annan lösning och detta är vad jag kom fram till:


 

I fjärde mappen under en av alla mina "Foton"-mappar fanns inga bilder - bara fler mappar, men i den fjärde av dem finns det och sjunde bilden enligt ovan, ser ut som nedan :-)

Fotograferat i för mig, digitalkamerans tidiga skeden och med en urkass kamera, med dagens mått mätt. Det ut som en av dagens sämre mobilkamerashots. Hehehheee. Motivet är sonen, x antal år yngre än idag. Det är fotat i maj 2000 så gossen är inte riktigt sju år fyllda. Kurar ihop sig i soffan med täcke och kudde. Antagligen för morgonprogram på teve. De kan ha haft en sleepover, för storasyster har en av bästa kompisarna på besök.


 


Den som känner för att hoppa på det här får gärna göra det. Meddela med en kommentar här och länk till ditt inlägg. Jag kan ju skicka utmaningen vidare till namngivna personer, men skippar det. Alla kedjebrev brukar sluta hos mig ;-)


Av Kvasthilda - 29 november 2009 11:00


Jag har en förhoppning att kanske lyckas visa ett foto om dagen under december och idag är det den 1a advent. Inte december, men dock första söndagen i advent.


 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards