Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Kvasthilda - 13 november 2009 19:35


Jahapp. Så är det dags. Ska slänga i mig nåt att äta o sen dra på jobbet. Normalt innebär vårt tåg genomgående men vi får väl se.

Nä, blir last. Långtåg. 8000 ton!


Av Kvasthilda - 13 november 2009 18:44


Veckans fönstertema är valfritt.... Jag håller på att leta ihjäl mig efter mina gamla foton från stugan i Härjedalen men kan inte hitta dem nånstans. Pappersfoton... I stället får det bli ett foto på insidan av min arbetsplats med en av landets vackraste utsikter :-)

Fönstret sitter på en Dm3 och är nästan alltid skitiga. Just här kör inte jag (fel fönster) utan en av mina klasskamrater och numer alldeles nybliven förare. Hon gjorde sin sista examinationstur... igår? Jag börjar mina tre ex-veckor på måndag (natt). Ska ut om ett par timmar för dagens/nattens och helgens första skift.

 

Fler fönster finns här.


Av Kvasthilda - 13 november 2009 18:36


Hittade fyra foton att välja mellan när jag sökte efter fredagsfärger... Har inte tid att ta nåt nytt så det blir ur arkiven. Finns en del att leta bland!

Veckans färger är brunt o gult. En av sommarens vallmofoton.

 

Fler Fredagsfärger hittar du här.


Och en extra bild, bara-för-att.... Godis är gott och just nu är jag hungrig. Ska ut o jobba om ett par timmar, nattskift och lite energi hade inte varit helt fel. Doften av innehållet i dessa burkar minner mig om barndomens campingtrippar till Norge och de gamla militärsovsäckarna o luftmadrasser. När pappa kom ihåg att ta med tältpinnarna vill säga. Glömde det nån gång och då blev det stugliv - i färre dagar än det var tänkt då stugorna var dyrare än en tältplats. Det fanns två sorters HaPå när jag var liten (och så sent som för några år sedan) men nu hittar jag bara den ljusbruna i norska butikker. Som en mix av kola och messmör. Gott på Kneipplimpa :-)


Av Kvasthilda - 13 november 2009 16:40


Jaha. Inte vet jag om den här dagen varit mer annorlunda än någon annan den senaste tiden. Skulle vara det att huvudvärken inte ger med sig och att man snorar mer än vanligt. Men så har det varit tillofrån i flera dagar. Jag är inte skrockfull. Då skulle jag inte kunna överleva med vårt fyrfota monster i huset. Han springer ju framför fötterna hela tiden. Kattvaccin? Han kanske fungerar som ett vaccin. Man utsätter sig dagligdags o oturen fösvinner, inklusive alla jinxar en trettondefredag?

Oftast ligger monstret o sover i Makens fåtölj. Han ser helt vilse ut om nån sitter där. I gårkväll somnade Sonen i fåtöljen o Neo hoppade upp på ryggstödet mer än en gång för att se om det var ledigt...


Kissen behöver nästan en soffa för att rymmas!

Skön liggställning?


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards