Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 november 2009

Av Kvasthilda - 22 november 2009 22:44


Usch o fy vad trött jag är. O jag bara gnäller :-)

Känns som om man inte gör annat än jobbar, jobbar, jobbar. Hade en tuff vecka, den förra med jobb hela helgen och har jobbat hela den här helgen. Alla nolldagar har varit knökade med möten. Puh. I morrn ska jag till Svappavaara om allt går vägen och på tisdag är det en Gällivaretripp på schemat. SÖM-en är inte snäll. Inte på nåt sätt.

Min första egna vecka är fylld av turer till just Svappavaara. 3/4, 2/4 o 1/4, dvs en halvsen, en halvtidig och en uuuuuurtidig tripp. Slutar den veckan med Gällivare....

Maken kommer hem på tisdag. Skönt. Nåt att se fram emot. Sen är jag ledig en dag och slutar den här veckan på torsdag/fredag natt med en tur till Narvik med ARE, dvs godståget. ARE är Prio 2 i Sverige. Prio 1 är Posttåget. ARE fraktar färskvaror och fryst fisk - och post förstås. Norsk sådan.

Nu måste jag sova så jag orkar kliva upp i morron bitti.

Natti Natt!


Får se om jag ids eller orkar med någon triss. Känner inget "skönt" just nu, vilket är veckans tema.


Av Kvasthilda - 22 november 2009 22:24


Insåg just att den låten är med i första filmen om Bridget Jones. Renee och Hugh ligger just o hånglar och jag hör 10cc i bakgrunden!


Av Kvasthilda - 22 november 2009 15:32


Spännande dag.... O vi har hälften kvar än! Ser att andra tåg är inställda, men vårt går hem hoppas jag!

Lokproblem, (sällan pinkar en trähäst) och vi fick byta lok i stall. Vi som hade släckt ner hela loket för att göra en ordentlig klargöring (som sagt, det är ju examination) - åsså hade verksta'n inte fixat ett trasigt rör...


Det var dimmigt värre idag. Kaisepakte stod som en mörk siluett bakom dimman. Plötsligt lättade det och hela det stora svarta berget (fjället) dök upp mot himlen och man såg annat än konturerna av det. Det har blåst och varit lite frostigt. Branten (det som gett berget dess paktedel av namnet) var alldeles isig och vit. Brukar alltid vara becksvart. Det fastnar ingen snö i branten men frost bryr sig inte om lutningen av stenarna!


Nu sitter vi i Björkliden o ska äta en bit mat. Som sagt, en del tåg har varit inställda så om vi har tur, jätte tur, Tur-Ture o jag kommer vårt tåg tidigt idag. Hoppas Hoppas Hoppas. Är helt slut. Har varit ledig en torsdag på snart två veckors arbete! Mina nolldagar den här veckan har haft apträffar o annat så inte ens de har varit lediga!


Bäh.


OK, måste käka innan min mat kallnar. Ture har nåt gott kinesiskt i sin matlåda o jag har en fryslåda från affär'n.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards