Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 november 2009

Av Kvasthilda - 25 november 2009 21:31


Marabou Choklad ska peta in en ny chokladbit i Aladdinasken i samband med 70-årsjubiléet.... Tänk om din eller min favorit försvinner nu i-o-mé det? De har en omröstning på sin hemsida. Tala om vilken bit du gillar bäst!

Bilden är klickbar.

 


Av Kvasthilda - 25 november 2009 16:09


Storpigan sa nåt kul en dag när teven gick o det dök upp en massa gula prickar dansande över en gul textmassa på blå bakgrund.... "Snart finns det kaviar utan kaviar".... Så sant. Eller, det verkar gå åt det hållet.


Kalles har verkligen gått från punkt A till punkt Ö de senaste åren, Den klassiska blå tuben finns i alla möjliga färger. Och även som ren mjukost....???? Kalles Kaviar är blå, rökt och röd, punkt o slut.

Av Kvasthilda - 25 november 2009 15:51


One day off. En ledig dag mitt i veckan. Har sovit jättelänge idag. Ska ju jobba i morgon natt så jag försöker flytta dygnet nån timme igen. Vi börjar strax efter 19, för att ta oss till Narvik med godståget, kommer dit vid 23-tiden. Sen ska vi växla lite innan vi får åka till överliggningen för ett par timmars vila och börjar om igen vid 3-tiden. Avgång efter 4 och är hemma vid 7 på fredag morgon. UrrkBurrk-skift! Sen har jag ledig helg.


Ska fara iväg o handla lite idag så jag får hem nåt av allt det jag behöver till julbaket. Saffran tror jag att jag har, men det ska vara pärlsocker, kardemumma, kanel o socker o en massa annat. Måste inventera källarförrådet först. Kanske finns nån kartong pärlsocker kvar.


VI har knappt något dagljus här så min fotografering stannar verkligen upp de här mörkaste av årets månader. Inga nya foton till nån utmaning. Lite tråkigt när man hänger med i en ny utmaning och bara har arkiv att tillgå. Vill ju fota något nytt nån gång. Svårt att fota utan blixt inomhus också för det finns inte mycket till hjälpljus och jag har bara det gula lampljuset. Skulle dagen mot förmodan vara ljus o fin, kan du ge dig attan på att jag jobbar.


25 november idag. Grattis till alla Katarinor runt landet :-)

Min farmor hette Katarina i andranamn och E-pigan likaså. Mamma ville att mitt tilltalsnamn skulle vara Anna, men så ville inte pappa och mina bröder.


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards