Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

lite vemodigt

Av Kvasthilda - 11 december 2010 20:02


Så har man parkerat sista loket i stall. Gjort sin sista klargöring o långt senare ställt av sista loket. Nåja, lite melodramatisk får man väl vara?  Lämnade över mitt tåg till snygglo-Ole. Mmhmm.... Det var ju lite kul. O mössa hade han köpt sig. "Ja, men det är ju så j*a kallt!" Första gången nånsin jag sett en mössa på hans rufs.

Hade med mig en norsk förare tillbaks "hem". Förste att köra hela sträckan inatt. Så första tåget är norskt? (vi kör ju varannat) O han är svensk btw :-) Han bor i Enköping o jobbar i Narvik. Geeeezzz... Fast å andra sidan bor Maken i Kiruna o jobbar i Malmö. Ibland. Men herr Persson är stationerad i Narvik. Det är inte Gubben. Inte ens i Malmö.... hehehheeee...

Har nu tömt skåpet i Björkliden o värmt sista matlådan. Känns lite konstigt. I morgon blir det låååååååååååååångskift till svappis. Ser jag inte fram emot. Har ju mycket att göra med det faktum att vi inte klargör loken längre, utan börjar strax före avgång - som så många andra gör runt landet.



Mina kollegor o arbetskamrater sitter just nu o äter julbord. Vi jobbar varannan helg men nästa helg när jag är ledig var det bara jag o en kille till anmälda. Normalt får vi inte ens julbord men det är inte vår arbetsgivare som fixat det, utan våra fack. "Vi fixar nåt åt dig". JA VADDÅ??????? En papptallrik med korv o skinka ā la smörgåspålägg??? Jag vill ha riktig skinka. Jag vill ha revbensspjäll. Jag vill ha Jansson. Jag vill ha sill o lax o köttbullar. O INTE på en färdig tallrik. Hur jävla kul är det?? Shit. Femtioårsfesten förra helgen kom ju precis i vägen för Gubbens julbord... Förra året fick de inget för han var i Malmö. De hade också kunnat få en tröööökig jultallrik. Jamenvafaaaaan.

JAG VILL HA JULBORD!!!!!!! Med snaps o julöl. O gott sällskap. Tompi. Tror du vi får gå ut o äta?

*bäh*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards