Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 11 december 2010

Melodikrysset v49, 2010

Av Kvasthilda - 11 december 2010 20:36


Jag har ju inte hunnit lyssna alls på krysset idag så det här blir ett hastjobb. Har lite annat att göra ikväll :-)


Nästa vecka blir det hundra procent jul i krysset men Eldeman tjuvstartade lite redan idag o spelade en skiva med Christer Sjögren. Ave Maria No Morro på svenska, från nya albumet En stjärna lyser inatt.


Sen blev det dragspel för nästan hela slanten. En Taube-Vals, inte i julottan men väl i gökottan.


Mer underlig musik. Blås av olika slag, Här är polisen som mitt i gatan står.... För krysset skulle vi ha ett slangord. Snut då....


Ring of fire. Kan det vara en rondell med burnande raggardäck där snuten står? Näää. Äh. Men Johnny Cash var det i alla fall. It burns, burns, burns....


Från en karlakarl till något helt annat. Vi fick höra  en instrumental låt som bland andra Peter Jöback sjungit in, vem "hon" är vet ingen men låten heter just det, She. Det var väl Charles Aznavour som gjorde originalet? Som var en av låtarna i den underbara, underbara Notting Hill. Julia Roberts o Hugh Grant. Mmmmmmmmm.... Fast det var väl Elvis Costello som gjorde den där? Äh. Många har spelat in den i alla fall :-) O filmen drog in många cash.... mwahahahahaaaa....

She, may be the beauty or the beast
May be the famine or the feast
May turn each day into a heaven or a hell

She, may be the mirror of my dream
A smile reflected in a stream
She may not be what she may seem
Inside her shell


En annan artist som definitivt är en She-ila är Helen Sjöholm och hon var euforisk idag. Åtminstone heter hennes nya album och titelspåret från densamma det, Euforia. Helene sjunger Billy Joel och det gifter sig fint :-)


Om man nu inte blev euforisk av piankoklinket i nästa bidrag var det i alla fall många som hade nåt att säga om den. Charlie Norman gjorde om Edward Griegs stycke Anitras dans till ett helt annat stycke.... Anitras Dance Boogie... De måste ha tinat med åren på andra sidan gränsen, för den spelades jämnt av Charlie när han satt på scenen vid sitt piano.


Grilla Grilla Hela sommarn.... Marinader, kött i rader.... Kolbricketter, huggen ved... Ja, jisses... 25-årsjubilerande Östen me resten tog oss tillbaks till sommaren för en stund. Å andra sidan plockar inte Kirunaborna in grillen förrän vi når den absoluta nollpunkten.


Så gick vi på bio. Eller teater. En musikallåt var det hur som helst. Tea for two, and two for tea med Doris Day. Den förekom i No, No Nanette. Doris Day finns i min samling av klippdockor :-) Förstås. Från Hemmets Veckotidning och femtiotalet.


Eldeman dricker te, det vet vi. Han sa att dagens fanfar var två klunkar lång. Om nästa artist dricker te har jag ingen aning..... En sprillans ny singel med Lisa Miskovsky. Lover.


Nästa artist.... eller ja skådespelare... sjöng om en annan Lover. Kanske samma She som Jöback ovan? Fast det var ju inte Jöback.... Jaja. She is my lady love, She is my dove, my baby love. Gamla tiders Robin i huvan. Mannen i trikåer. Erroll Flynn. Lily of laguna heter visst låten. Hade väl inget med trikåerna att göra men ändå. ;)


Om nu Errolls She var en duva hittade vi nåt helt annat i sista uppgiften... Vi går i mål med en riktig tjej. En riktig puma. En shaking She-ila som ylade hejvilt idag. Jag läser ju om weres i parti o minut just nu (senaste boken är en were-katt av nåt slag) men Shakira har en She-Wolf i garderoben. "Aaah-wwooooooooo"


Ja, men se där. Då var det klart!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards