Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

aaandassss

Av Kvasthilda - 14 oktober 2011 13:24


Ännu en dag i komatecken. Inte kommatecken även om en andningspaus hade varit bra idag. Fy för den snorlede vilken tur jag hade inatt. Eller resa i morse. Definitivt inte TUR. Tänk om den där fjärren kunde vara lite mer förutseende? Kör vi på norra linjen brukar de kunna ringa o säga "håll ner farten lite så slipper du stanna i (exempelvis) Bergfors". Spelar la för fan ingen roll när man har tomtåg... Prova hänga åttatusen ton på kroken o  försök ta dig upp för backen i Håmojåkk efter att ha bromsat fast. Med lite is på rälen.... Jippikiyyayyyy säger jag då. Jag önskar verkligen att de hade kunnat ringa idag o säga just det. Håll ner farten lite så slipper du stanna. Nej då... Stopp in. Givetvis måste de stoppa utanför då tåget är för långt för den driftplatsen. Jag ringde när jag såg att jag hade vänta stopp. "De är på väg att rulla in nu". Jo, tjena. En liten sketen rälsbuss rullade in på sidan, men inte "nu". Vad hjälpte det mig?? Jag hann stanna. Var TVUNGEN att stanna. Stod i säkert en halvtimme efter att jag fick signal igen innan loket tog över tåget o det behagade rulla FRAMÅT i stället för vagnarnas tyngdlagskrafter som obönhörligen drog mig bakåt. VI SKA INTE STANNA vid infarten i Håmojåkk med lasttåg. Fatta det! Kanske hon förstod det nu då o la det bakom örat till en annan gång. Eller? 

Tack o lov för Lenki. Bara att ha honom i andra änden av telefonen löser massor med knutar. Men idag ville inte kompressorn vara med o jag fick använda ett verktyg (knapp) jag aldrig petat på o använt förut. 

Solen gick upp när jag passerat högsta punkten o när fjärren så småningom ringde för en uppgift frågade hon om jag kunde andas igen. Jodåtack. Nu går det bra. Solen skiner o livet leker. Tåget går framåt o allt är härligt igen. Hade dessutom sett en havsörn, vilket ger mig en smärre lyckokänsla. 

Inatt körde jag på en älg. Det var inte lika kul kan jag säga. Såg inte ett spår av den när jag for hem igen i morse. Hoppas de hittade den o att den inte var alltför skadad. 




Soluppgång över Kaitumälven



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards