Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

ashes to ashes

Av Kvasthilda - 19 oktober 2011 11:37


Tor har namnsdag. Tror han städar på Valhall idag.... 


Snön faller. I centrum har de satt upp granen meddelade norgeinsen via facebook efter att ha joggat förbi Kupoltorget i snögloppet. Han funderade lite. "Julen måste vara nära". Ja, det är den ju. Har de satt upp juldekorationer i butikerna i början av september måste väl en julgran i mitten av oktober vara helt OK? Fast belysningen kommer inte upp förrän strax innan första advent. Självklart måste de ställa upp granen nu. Blir lite svårt att ta sig ner i grangropen med en massa snö på torget. Den står ju kvar sedan, till snön smält bort, sådär fram till april eller så. Julen varar än till påska. 

Såg semlor i ett fik häromdagen btw. Tror jag. Passerade som hastigast o nog var de väldigt semmellika där i disken. Tror inte det var såna där smörbrödsbullar vad de nu heter. Min bakelsehjärna är inte funktionell just nu. På något sätt. Vilket Kråkan tycker är tråkigt. Hon har ingen "bullmamma". Att baka bullar har lixom aldrig legat för mig. Mer sockerkakor o långpannebak. Fast jag gillar kanelbullar. O ännu hellre mina solrosor... Det är ju jul snart, säger Tomas (ja, de heter ju det alla våra insar. Tomas eller Anders - fast en Anders har gått över till en annan firma hörde jag. Trist). Solrosor... Mmmm. Kanske skulle köpa lite saffran? Mowahahahahaaa... 


Junior är hemma idag. Han satt uppe länge länge länge inatt. Kunde säkert inte slappna av o gå o lägga sig. Han hade ju trots allt en liten crush på den där tjejen. Självklart hade han det. Hon såg honom o är jättesupersöt. Eh, var. Usch. Han får vara hemma idag. Har man ont i hjärtat kan man inte koncentrera sig på skolarbete. 

De ska ha ett biltåg för henne i helgen. Kortege runt stan. Ungarna vill visa sin kärlek till henne. Bara synd att hon aldrig fattade hur omtyckt hon var i lördags. Fast det fattade hon nog. Nånstans inuti sin sargade själ. Hoppas alla ungdomar får någon form av avslut. Bilkortegen är ett steg på vägen. De ska avsluta med att tända ljus hos hennes familj, släppa luftballonger och åka till kyrkan som lovas hålla nattöppet för dem. Fint!  


Mitt tåg är inställt idag - igen. De har ont om kulor i svappisverken. Nä, de har ju STOPP... Just det ja. Var inte det den här veckan? Tyckte mannen med hål i huvet sa det i helgen. AGJ. Med de sex stygnen. Ajajajjj... 


Så skönt. Blir en slapp dag i dag också då. Kanske. Har jour i morrn så Jocke hittar väl på nåt knas kanmantänka. Nattjouren. *blech* 


Nähä, koka lite kaffe då o kanske göra nån kaka trots allt. Tröstemat åt kidsen. Fast de hade en skön stund igår i alla fall när E-pigan tog med sig lillebror till sitt rum o de tittade på film tillsammans. Hörde att de skrattade ett tag. För en stund fick de glömma sorgerna. 

Älskade barn. 

 
 
T

T

19 oktober 2011 13:34

Vi människor är ju olika, kan inte vara bra på allt eller vara intresserade av allt!!!/Har gjort några ärenden, både här i staden och i en grannstad. Nu blir det en lunch för mig./Säkerhetskoden nu blir duen!

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Kvasthilda

19 oktober 2011 13:39

DU är den ENde :))
Jag kan baka - o goda bullar men iiiids inte :)

 
T

T

19 oktober 2011 16:23

Det kan ju vara riktigt bakigt, flåt... bökigt. Det kräver verkligen sin kvinna och TID!!! Ibland behövs ju "ett par hundra ingredienser" också!!!

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Kvasthilda

19 oktober 2011 20:03

Hahahhaa. Så sant! Muffisn är smidigt. Kanske något kladdigt men tar kortare tid än bullar som ska jäsa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Fredag 19 april 09:00


  Tema nr 208 Nästan borta 110/366   ... eller kanske tvärtom. Den är väldigt ny och på väg fram igen.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adres...

Av Kvasthilda - Torsdag 18 april 09:00


  Tema nr 240 På väg 109/366   373 för att vara exakt.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 17 april 09:00


  Eget tema nr 19 Takdropp 108/366   Förklaringen på gårdagens "skål". En isgrop i snön, formad av ihärdigt takdropp.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om ...

Av Kvasthilda - Tisdag 16 april 09:00


  Tema nr 274 Skålformad 107/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 15 april 09:00

  Tema nr 279 Solen lyser även på liten stuga 106/366   Vincents gulliga stuga i norrbottenslademodell får lite varmt ljus av vårsolens sena strålar.     Några dagar har gått och snön har gått ihop sig lite:    Temalista    ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards