Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 2 november 2011

Av Kvasthilda - 2 november 2011 23:45




Inte det bästa YouTube-klippet jag nånsin sett men, men....

Av Kvasthilda - 2 november 2011 23:30


En sån dag :) Söta ärdena. Inte en tårta i sikte men andra sötsaker. Kidsen for på butiken o köpte fikabröd i stället för att baka tårta o nog sjutton duger en morotskaka lika bra som gräddtårta. Får man dessutom gräddvaniljglass med färsk ananas till, kan man inte klaga :) 


Temperaturen har varit ovanlig för årstiden. Hela da'n. I november brukar vi ha snö o flera minusgrader. Var är de nu? Varken snö eller minusstreck har vi. Fan, som jag skriver detta visar termometern tillome två grader. Varmt. Makalöst. Kanske vi får se verkningar av den globala uppvärmingen i år? I fjol hade vi ju svinkallt hur länge som helst. O massor med snö. Redan i oktober. Tror jag. Tiden rinner liksom förbi utan att man hinner vara med. På nåt vis. 


O idag har det gått ett år till. Ja, sen Kvastis slog upp sina säkerligen som alla andra barn, blå för första gången o vrålade sig hes efter mammas tissar. Mamma som ringde o glömde sjunga idag. Min lilla förvirrade mamma. Som också kvittrade som bara den i telefonen ikväll. O pappa log också hörde jag :)

Idag är de gröna o ska strax gås för att slås ihop. Ögonen alltså. Inte päronen, även om jag föredrar dem gröna också. 


Visste ni förresten att Kavli gjort en Ädelost på tub med päronsmak? Gott med pepparkakor. Men de ska vara tjockare än de vi har hemma just nu. Blir lite för ädelt om man säger så. Får väl ta två peppisar o lägga ihop dem då. (Just nu, ja. Hörde ni Lalehs version av Tomas Ledins Just nu?? Fantastiskt!!)


O apropå gröna pepparkakor (nä, så var det inte va?) fick jag med mig ett recepthäfte från Apoteket Gröna Skylten idag. I det fanns ett recept på muffins/cupcakes med pepparkakssmak - o smaksatta med blåbär att inmundigas med glöggen - som jag var där för att köpa idag. Årets Blossaglögg. Med smak av kaffe. 


Som på beställning visar jag då upp: 

   


... mina goa presenter :))) Innehållet lovar gott. Leilas nyaste bakverk, ehh bokverk om bakverk o Börjes samlade recept fotade i Kirunanatur, inklusive Börjare. Det är ju så det heter på kirunesiska. Åsså en ask Möörrsi. Ni har väl hört att de säger så? Möörrsi. Inte mer-ci som fransmännen säger utan på amerikaners töntiga sätt. MÖÖ-RRSII. Jag skiter i det o kan tala om att det är gott. 

Av Kvasthilda - 2 november 2011 13:53



Vi har haft en mycket underlig höst må jag säga. September regnade bort. Oktober har varit upp o ner o hittills har november bara visat sina vackraste sidor. Inte en snöflinga alls. 

Av Kvasthilda - 2 november 2011 13:48


Vilken förmiddag det varit :) Fejjan är fullklottrad med goa meddelanden denna dag :) Spelar ingen roll att många av dem är vänner man endast träffar via sajberspejs och sällan eller aldrig IRL - i "riktiga" livet. Det är människor av kött och blod och man har delat så mycket glädje och en del sorg med dem genom åren. 
Sen är det förstås alla man verkligen känner - men kanske träffar lika sällan för det eller släkt som man egentligen inte känner alls men som är "legitima" vänner, just för att de är släkt. Visst är det konstigt? Eller barnen som man kramar varje dag. 
Voffödårå undrar du? 
Jag fyller år idag :) GRATTIS TILL MIG! 

Av Kvasthilda - 2 november 2011 09:00


Tema nr 115 Jag
308/365

Fick syn på spegelbilden i det blanka handtaget o fan for i mig. Se där. Ett självporträtt. Inte så vackert men klockrent. Nu fick det bli mitt ego-tema i stället :)  

Och i uniform. Fotat en mycket tidig morgon strax efter semestern i "somras". Varselvästen är på. Jag i min vardag (som helgdag). 

Temalista

~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards