Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Kvasthilda - 9 november 2011 19:02



Rackarns vilken dimma! 

Av Kvasthilda - 9 november 2011 17:27


Mitt tåg är en dryg timme sent så jag sitter kvar på hotellet fast jag egentligen börjar jobba snart. Ingen idé att gå iväg tidigt. Det tar ju bara fem minuter att gå över till Äntligen. 


Tänkte titta på nån teveserie eller så. Började kika på Top Model på teven men näääää. Iiiii's inte. 


Lägger upp några bilder i stället. Fullmånen lyser. Sjön ligger spegelblank. Det som nu inte är istäckt. Tyskar stod o försökte fånga månen i handen. Med mobilen. Gick väl sådär. Gick sådär för mig med. Som vanligt lyser gubben i månen med sin frånvaro o himlakroppen är bara en stor, ljus blobba. 

Av Kvasthilda - 9 november 2011 09:00


Tema nr 318 Undangömd
315/365

Dolt är det - det lilla duvslaget. Gluggen duvorna gjort till sin under vägbron. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 


Av Kvasthilda - 9 november 2011 08:55


Har intagit morgonens andra frukost o hade en halv fundering på att krypa under täcket o sova bort förmiddagen. Har inte bestämt mig än. 

Kröp under duntäcket därhemma vid tiosnåret igår kväll o sov till strax efter två. Klockan stod på 02.50 men så länge iddes inte mina gröna hålla sig stängda. Det var bara att kliva upp o sätta på den redan laddade kaffepannan o starta upp datorn som Maken stängde ner igår för att se var mitt tåg var. 

Provade ringa taxi men det var fan inte lönt. De har ett journummer för färdtjänst och avtalskunder nattetid under veckorna, men efter en signal blev det tyst. Men va faaaaan!!!!!! Jag har ju ett tåg att passa! 

Äh, det var bara att ringa upp inkommande förare o be honom stanna till nedanför oss. Åkte med honom in till stan. 

Han tar över mitt tåg ikväll också. Likaså gör jag efter killen som tog över efter mig i Boden. Han har kortast dag av oss.... Betvivlar att samma sak händer i Vännäs men säker kan man aldrig vara... 


O Johan är i radion. Me like Johan. Är nog lite småkär i honom. Blir alltid så glad av att höra hans röst o sjuka humor. 

Nånå. 


Sova eller inte sova? 


Ska ta en sväng på byn sen idag för att se om jag kan hitta lite lösnaglar. Blir skitsur när jag alltid haft starka o fina naglar. Nu är de bedrövliga. Man får ju skämmas. Skivade o trasiga. Håller inte alls. SysterYster brukar använda billiga lösnaglar o de håller väl över helgen i alla fall. Vill ju vara fin när vi ska på kalojs här i Boden på lördag. 

Ska leta en liten väska också. Har sett en snygg på KappAhl, kanske det blir en sån? En liten partyväska att stoppa läppstift o mobil i. Världsliga saker. 


Men nu tror jag att jag ska ta en lutare. Läsa lite o vila ögonen - o hjärnan. O min snoriga näsa. Det var väl fan om det ska börja om igen. Det också. 

Atchjooo!!!!!! 

Av Kvasthilda - 9 november 2011 03:10


Ja, snart så. I alla fall om man får tro all reklam. Nu börjar det. BR Leksaker, Toys'r Us, o "kom till Stor & Liten" - fast det är ju BR idag. LEGO hit o Barbie dit. Fastnade i det för en flashreklam på min bloggsida är just för en leksaksfirma med dockor o slott som seglar förbi. Teveprogrammen tar dubbelt så lång tid dessa månader före jul. När CocaCola-reklamen slås ihop med Jungle Bells, flåt Jingle Bells o blinkande lastbilsflak, ja då är det klart. O B-L-O-S-S-A. 

Reklam som inte får riktas till barn. HAHAHAHAHAHAHAHAHA...!!!! Barnblocken i teverutan hackas o mals o däremellan knölas det in det ena efter det andra. 

Inte för att jag bryr mig, eller nånsin gjort det. Vi har köpt det vi har köpt utan inblandning av tevereklam. Kråkan älskade TV3s reklamjingel när hon var bebis så reklamen har funnits hela ungarnas liv. De hade nog aldrig förstått det där med två kanaler, varav den ena riktad till landets lokala stationer o den andra täckte riksnyheterna. Eller tvärtom. 


Video killed the Radio Star..... 


Eller:  


O endast lokförar'n är vaken. 

Fast snön ligger inte vit på taken. 

Nu ska jag ut o köra tåg. 


Go'Morron!

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards