Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 14 november 2011

B

Av Kvasthilda - 14 november 2011 13:11


Det står det i mitt schema idag. O i morrn. Såg att Psf hade försökt nå mig i fredags - på eftermiddagen.... Då hade jag slutat för läääänge sen. B. Jour. 8-15.12. 

Får hoppas på det då. Har då inte hört nåt annat. 


Gubben mår bättre nu. Blandningen av älgköttben med märg o julbord med allt vad det innebär av mat o alkohol kanske inte är världens bästa kombo för hans mage. När han dessutom har jobbat eftermiddagar hela veckan utan att äta ordentligt o inte tagit medicinen som han ska.... ja, då smäller det på lörda'n. Trist. Dock hade jag hellre tillbringat lördagskvällen i feststass o långa naglar nån annanstans, än på akuten i över fyra timmar. Speciellt med facit i hand. När han klagar över bröstsmärtor kan man inte ignorera det. Hade jag vetat att det "bara" var magen hade jag stannat på Western Farm o sett showen men inte fan stannar jag när han klagar på bröstsmärtor. Inte en chans. 


Av Kvasthilda - 14 november 2011 09:00


Tema nr 193 November
320/365

Norrbottensradion bad lyssnarna fota vad de gjorde/var de var klockan 11 den elfte i elfte. Eller var det tillome klockan elva o elva? Jo, tror det. Då satt jag vid datorn o kunde inte fota men några minuter tidigare tog jag ännu en bild av mitt månadsobjekt, Loussavaara med slalombacken. Den snölösa slalombacken. När jag fotade detta hade vi inte en gnutta snö. Eller jo, lite syns i skogen, kvar av det som föll i oktober. Det som ligger i backen har packats av pistmaskinerna skapats av snökanoner (:pppp). Till ingen nytta. Det har varit varmt o regnigt o all snö har smält bort. Det pratas om att stänga slalombacken i år. Igen. 


Redigerat på eftermiddagen 14/11;
Bara för det kan jag meddela att det faller flingor från ovan idag. Inte så mycket men kanske... kanske det blir lite ljusare. 



19/11 - det har kommit snö! 


 Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards