Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Kvasthilda - 19 november 2011 10:09


Eldeman är åter i studion på Gärdet och ordningen återställd. Men han hade kul i Växsjö :) Jag ska försöka skriva medan krysset pågår men jag vet hur svårt det är att hinna med så jag är säkert inte klar före tolv i alla fall.... Ska baka lite idag så jag vill vara klar tidigt :) 


Dagens kryss då... Vi börjar med en viddernas man. Från Melodifestivalen 2000 kom Vindarna viskar mitt namn. Roger Pontare vann det året. Elva år sen? Det har blivit en klassiker! 


Åååhh.... Charlie Chaplin skrev nästa melodi som spelades av Mantovanis orkester. Smile. Ja, jag ler då när jag hör den :)  


I was aiming for the sky sjöng han i Mellon i fjol. Tyvärr blev det platt fall, som texten fortsätter. Många hade nog önskat att Keep on Walking hade vandrat vidare till Eurovisionen tillsammans med Salem al Fakir i stället för ehhh.... Anna? Jo, just det, tjejen med de röda skorna. IDOL-Anna. 


Vi tar i med en kvadruppel i nästa uppgift. Den första gång jag såg dig... Birger Sjöbergs vackra text. 

Den första gång jag såg dig, det var en sommardag
på förmiddan, då solen lyste klar,
och ängens alla blommor av många hundra slag,
de stodo bugande i par vid par.


Eldeman plockade sen fram en finsk låt. Eller en svensk låt på finska. Arvi Tikkala sjöng en Taube o vi vill ha en del av det svenska namnet. Det är I Roslagens famn eller Calle Schewens vals som den kanske vanligare kallas. 


IDOL ja. Det efterfrågades sen. Amanda Jensen tävlade ju också där och kom, liksom Al Fakir i Mellon, tvåa. Dock har Amanda turnerat mer än vinnaren Marie Picasso. Amanda befann sig i sitt Happy Land idag. 


Vi behåller den glada känslan och går på operett. Vi fick ouvertyren ur Läderlappen av Johann Strauss dy. 


Efter det stannar vi till i en annan del av seriernas värld (ja, det var faktiskt en Eldemansk ledtråd till Läderlappen, serieanknytning) o lyssnar till de små blå som sjunger om det de är o det de gör, Smurf, Smurf, Smurf. Originalet sjöngs i slutet av åttiotalet av Sabrina och hette då Boys Boys Boys. Vi översätter det till pojkar


Här går vi mot vinter. Snön har kommit. Om än lite... Dock får vi hoppas att det kommer en sommar nästa år också. Jag tror, jag tror på sommaren.... Stig Olin skrev melodin vi fick på ett "anonymt" dragspel idag. 


Så lite tjöt på det. Tjat o gnat. Blablablablablablablablaaaa. Blablablablablablablablaaaa. Ifrån morron o till kväll är det bara blablablaaaa..... Egon Kjerrman berättade om sin 'hustru' ;) 


Beppe Wolgers hade också en liten gnatig tjej med sig. Fääääärdig!!! Fäääääärdig!!!! I mysiga Beppes Godnattstund nattade han dockor. 


Vi slutar krysset idag med Everybody Hurts med Avril Lavigne


Äh, så illa är det inte. Jag säger Fääääärdig!! O klockan är inte halvtolv än! vov 

Nu ska jag gå o baka liten kaka. Eller fler. Ha en skön lördag! 

Av Kvasthilda - 19 november 2011 09:00


Tema nr 215 Passar ihop
325/365

Hon fick ihop det till slut. Bitarna passar ihop. Jag tror alla var o la nån bit i det stora 1000-bitarspusslet. 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards