Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Kvasthilda - 28 november 2011 20:59


Det blåste ordentligt när jag var i Boden häromdagen. Tog kameran med mig när jag gick på stan. Björkar är nertagna i centrum. De gör visst så emellanåt. Plockar ner dem o planterar nya. Det såg lite trist ut på torget när alla stora träd var borta o allt som fanns kvar var låga stubbar o sågspån. Jag fotade en skulptur där tidigare i höst o hade svårt att hitta en bra vinkel med den stora björksamlingen bakom den. Nu gjorde inte ljuset skulpturen rätta så det blev inga bättre bilder fast träden var borta. 


Som en blomma på backen ser den ut, stubben efter björkstammarna. 





Glashala promenadvägar. Folk gick på gräsmattorna, med risk för fotledsskador på de frusna löven. 

Det blåste så mycket så vatten från nederbörden frös. Här hjälper nog inte ens dubbar under skorna! Fick hjälpa en gammal farbror som skulle ut och handla att ta sig fram. På sina håll gick det bra att gå men på andra såg det ut så här. Livsfarligt för vem som helst! Han hade tänkt ta rullatorn sa han men det var nog tur att han lämnade den hemma, annars hade nog risken funnits att han halkat åt ett håll o rullatorn farit åt ett annat med resultatet att han fått tugga lite asfalt... 

Här syns tydligt hur det blåser! 

De har jättefina blomsterarrangemang runt om i Boden. 

Av Kvasthilda - 28 november 2011 19:07


Arrrrggghhhhhh. Jag blir vansinnig. Varför ska jag drabbas av denna jävelusiska huvudvärk titt som tätt? "Du har ju jämt ont i huvudet" sa Maken idag. "Nä, inte jämt men ett par gånger i månaden. Dock håller det i i flera dagar o det är oerhört jobbigt." Migrän är det inte. Bodenkompisens sambo fick ett migränanfall igår o hon blev så sjuk att hon var tvungen att fara in på lasarettet. Även om det blixtrar i mitt huvud vid dessa tillfällen o jag måste vrida på huvudet med försiktighet blir det aldrig SÅ jäkligt. 


Åsså till nåt helt annat. Jag har nu letat överallt i stan (nåja...) efter rött glitter. Jag vet att jag sett en förpackning nånstans under denna julförsäljning men frågan är var?? Glittret var i rött o silver. Jag gillar inte rött glitter men "måste" ha tag i det till en adventsljusstake. Det finns bara guld o silver just nu. Staken, eller snarare ljusuppsättningen behöver nåt intensivt rött för att bli komplett. 


Men jag har däremot hittat min mörka Aladdin! Äntligen. O Dumle pepparkaka. Dock glömde jag köpa mandelmassa och fikon idag. Maken ska vända söderöver på fredag igen - bjuden på en reunionsfest med gamla gänget i Piteå på lördag. Han tänkte att jag skulle hinna göra fikusar till SvågerTvå tills dess då han tänkte stanna till där till lördag. SvågerTvå är galen i dem! Fikonbröd kallas de också. Mix av torkade fikon och mandelmassa rullade i choklad. 


Nä, kanske ska göra slut på lite av mandelmassan jag har hemma.... Har tänkt göra falska potatisbakelser. En sockerkaksbotten, modell storigare ska man väl kunna vispa ihop? Frågan är bara om man ids göra den där smör-o vaniljsmeten? 


Nå, vi får se. 

Av Kvasthilda - 28 november 2011 09:00


Tema nr 51 Exklusiv
334/365

Tjaaa, liiite exklusivt är det väl med en spargris iklädd silvertiara?  


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards