Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Kvasthilda - 16 november 2011 20:32


Man passerar Gällivare.

Himlen är svart o stjärnklar på sina håll.

Månen är som en jättestor enooorm delad Emmentaler,

o på det är det norrsken


Av Kvasthilda - 16 november 2011 16:19


Åsså var det mörkt igen. Svart som natten. Nu är det bara att vänta in mitt tåg igen så jag kommer mig hem. 

Tog en prommis på stan. Tänkte slinka in på Handlarn. Eller gjorde ju det. För att köpa nåt mataktigt men de hade så torftigt utbud så jag gick ner till centrum i stället. Blev det vanliga. Sån't man inte behöver värma för att äta. Funderade på att ta en Frasses eller möjligtvis en Dagobert men det blev plättar från COOP i stället o till det en burk Yoggi att doppa i. Tog smultron/hallon idag. Förra gången valde jag blåbär men det var lite småsurt. Kom dessutom ihåg att köpa ett par kuvert saffran idag. O en Alvedon. Gubben vägrar äta sin värkmedicin av dunderslag o vill ha Alvedon i stället. Det är försvinnande åtgång på dem pga det. 

Kikade in på andrahandsbutiken också... Hittade ett par urcharmiga plåtburkar som jag verkligen ville ha. Dock blev snåljåpen i mig lite för högljudd så jag lämnade dem. Tyckte de var liiite för högt prissatta. Var de säkert inte men min snåltarm tyckte det idag. Hade dessutom inte kontanterna på mig till dem så det blev ju helt avgörande. Hade kunnat köpa den ena.... Jaja... 

Såg även en söt liten julkrubba med tillhörande figurer. Jag vill ha en krubba. Har flera uppsättningar figurer men ingen krubba. En krubba från tidigt sjuttiotal för en femtiolapp.. I gott skick. Tja, hade ju kunnat gå. Men nä. 

Inte det heller. 

Får se om jag får nån mer sväng till Boden eller om det är är min sista. Har ju inte sett det där jävla schemat för december än. Nästa vecka har jag fem gälkaturer av fem möjliga. Sinnessjukt. I HATE it.... 

Av Kvasthilda - 16 november 2011 15:11


#¤%!&%#!& iPhön som prompt måste ha blixt när det är lite mörkt... Bilden fick hänga med i alla fall...



Nä, så skulle det vara. Utan blixt. Lite närmare den verklighet jag såg. 

Isen ligger närmast mig. Där det ser ut att vara stilla vatten - isen ligger precis under vattenytan. Annars blåste det o gav rörelser på resten av viken mellan Brännastrand o kyrkudden i Boden 




Av Kvasthilda - 16 november 2011 09:00


Tema nr 346 Vänner
322/365

Nej. Inte trehundrafyrtiosex. Två är de. Katterna. Som ibland hittar nåt gemensamt att spana på. 

Kaktusen ovanför dem skulle behöva en kompis... 


Temalista



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 


Av Kvasthilda - 16 november 2011 07:50



Frukost då... 

Av Kvasthilda - 16 november 2011 05:57


Vilket mörker! Klockan är snart 6 o inte en sol nånstans att skåda. Gryningen lyser med sin frånvaro.

Långstopp i Kilvo i väntan påkollega från Gällivare. På väg till Boden igen.

I radion tjatas det om råttor o en svindyr råttfälla.

Apropå det är Neo helt galen. Vi har en vessla på gården som fångar sork o jag antar att lillpojken vill ut o "leka" med den lille vite fyrbeningen. 

O där kom mitt möte. 

O alldeles strax är Johan tillbaks i etern. Go'Morron Norrbotten!

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards