Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 7 november 2011

Av Kvasthilda - 7 november 2011 13:31


Jaadu, Gubbfan. Hon har så rätt. Inte en flinga så långt ögona når. Det är grått, trist o regnigt. En helt upp-o-ner november med Kirunamått mätt. Som Svärmor brukade säga, Det är som att stirra in i en kolsäck. Jag är inget jättefan av snö men vill ha marken täckt åtminstone så man får nåt ljus. O max åtta grader under nollstrecket. 

Jag lär nog få min skopa överfull vad tiden lider. Med både snö o kyla. Kanske det blir en snöfattig vinter? Naaaaaahh. Den kommer. Om inte före jul så innan april slagit till med vårkänslor i andra delar av landet.


Själv vill jag bara krypa under täcket. Sitter med en headache from hell - igen. Den tiden i månaden. Jag tror alltid att det är för att jag tagit ett glas vin för mycket - eller inte. Visserligen blev det en whisky i lördagskväll också men den lille (lillingen) ska inte påverka skallen som den bankat o bråkat resten av helgen. O idag visade det sig förstås varför. Har inte koll på almanackan. Den där jävla menscykeln är ur led i alla fall. Tror jag. 


Idag börjar ungarna jobba igen. Junior går tillbaks till skolan efter en veckas lovarbete men Lillkullen o Kråkan börjar sina skift på ällkaabee igen. Jobb över jul. Fint. De tjänar snygga slantar på det. Fast de går olika skift nu o inte samma lag som i somras. Den ena tar över när den andra går hem. Höll på att bli lite problematiskt då Kullens bil tappade stötdämparen häromdagen. Eller tappade. Nej, den gick sönder. Då vi är rädda om våra ungdomar vare sig de är våra eller bara till låns, beslutade Maken o jag att skicka den till Bilhälsan för översyn. Vi offrade lite pengar från nya bilen Maken funderar på. De trodde det skulle ta två veckor att få hem reservdelar. Besvärligt med en bil till ganeserna.... De går ju omlott o inte med skarv. Men så ringde de från Bilhälsan o sa att bilen var klar. Redan efter ett par dagar! WOW. Så nu kan de fara omlott till jobbet. Nema problema. 

Fast nu ryker all min skjuts i stället. Nä, men en del. Nåja. Det ska väl ordna sig på nåt sätt. Om inte annat får man väl ringa taxi. 


O där kom posten. Min que att resa mig - o hämta en kopp kaffe till också. 

Av Kvasthilda - 7 november 2011 09:00


Eget tema nr 17 Bur
313/365

Tänkte döpa temat till inburad men det hade vi i fjol så det fick bli det enklare bur i stället. 



Temalista



~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson



Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards