Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Kvasthilda - 20 november 2011 20:56


Första kalla vinterdagen på lääänge o jag svettas som en gris. Har stått i köket hela dagen. Ont i foten. Måste nog leta fram en pronaxen så den får vila... 

Det tar sån tid att baka jäsdegar! Visserligen är det snabba bullar men det tar ändå en himla massa tid - o ugnen har gått varm hela dagen. Sen har middagen bestått av en älgstek o potatis med stuvade murklor. Steken har också tagit sin tid - och alstrat värme. *puh* 

Nu måste jag hitta plats i frysen. Inte för mig även om det kanske hade varit skönt att kyla ner sig något - utan för alla bullar o kakor. 

Maken drar till Långa Träsket i morrn o vill ha med sig bullar o bröd. Givetvis :) 

Jag hade tänkt kliva upp tidigt i morse för att hinna med lite av varje i köket men IDDES inte. Ska ju jobba fem nätter av fem möjliga nästa vecka. Må-ti, to-fre, fre-lö, lö-sö, sö-må..... Skitjävlaförbannadehatturen. Får hoppas att det inte är alltför mycket växling. Hate it. Hate it. Hate it. Inte växlingen per se, utan den totala bristen på nattsömn. 

Nej, nu börjar Beck - Enslingen. Favvofilm! 

Av Kvasthilda - 20 november 2011 13:46


Baka baka liten kaka. Just nu står en bröddeg på jäsning. Vilken tur att min bak-il kom lagom till den här helgen. Julmusiken dundrade runt i köket igår o Tyra blev lite fundersam när det stod ett par högtalare på hennes sittplats i köksfönstret. Hmmmpppffftttt - att ni bara vågar?? MIN plats! 

Snart ska adventsstakarna upp i fönstren o då blir det total panik för kissarna. Får försöka klura på det där.

Undrar hur det ska gå med granen i år? Tyra har aldrig sett nån.... Neo "vet" att han inte får röra men Tyra... Totalt ouppfostrad....

Hittade henne mitt på köksbordet häromdagen - sovandes på duken.... Hon fick flyga nackskinn. Lillkullen berättar att hon sover på byrån i hallen ibland. grrrrr... De får inte vara i andra möbler än soffor o stolar. En tass på skrivbordet för att komma upp i fönstret är OK men inte tre... Hittade Neo framför datorskärmen också en dag... Men katten då!  


Nä, nu ringde äggklockan. Ska gå o titta till degen. 

Av Kvasthilda - 20 november 2011 09:00


Eget tema nr 18 Runt
326/365

Runt Runt Runt. 


 


Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards