Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Kvasthilda - 3 oktober 2012 11:12


All min kärlek till Dig min Vän! 


Av Kvasthilda - 3 oktober 2012 10:26


Har ont i halsen. Hostar o snorar. Näsdropparna flödar o jag har gjort slut på ett helt paket Alvedon på några dagar. Slut. Kaputt. Nu får det bli ibumetin av nåt slag då alla paracetamoltabletter är slut. Tjejerna har säkert men jag kan inte nalla av deras förråd. Envisa förkylningar. Tur nog har jag en något längre helg denna som kommer. Bad PsfT att boka om mitt tåg ikväll med - redan igår så de skulle ha en liten chans att hitta nån. 

Lyssnade på FSoG till det var sådär fyra eller fem, nä fyra kapitel kvar men blev för otålig o tog fram boken i stället. Jag läser lite snabbare än realtid o ville avsluta boken före sängdags. Den hanns med med god marginal o jag plockade fram FSD, dvs Fifty Shades Darker. Nästa bok i trilogin. Köpte ju en box med alla tre i storpocket. 

O VARFÖR vill man ha pocket??? säger Junior. Vi tittade in i bokhandeln en dag förra veckan o jag spanade efter Nora Roberts tredje bok i bröllopskvartetten. Inte ett spår av nån brudbukett ännu o den kommer visst inbunden först. Eller kartonnage. Jag var helt inne på hans spår förr. Våga vägra pocket. Men med mitt jobb är det så mycket enklare att ha en bok med mjuka pärmar. Storpocket är en sak. Det är ofta finare papper o formatet är givetvis lite större än pocket. Pocket har grövre och lättare papper - mer fibrer o är i relativt litet format (ryms i alla fall i innerfickan på jobbjackan) o väger inte så mycket i ryggan. En inbunden bok med klot o omslag väger ett ton i jämförelse. Jag har köpt en bok av grannungen som varje år tar med sig nåt av (det enda kvarvarande/överlevande?) jultidningsförlagets katalog o säljer böcker, almanackor, pysselpåsar, sockar o annat jox till alla grannar. Hennes säljlista var lång i år, så många av grannarna hade nappat. Hur som haver var det en bok med där i en "ny" serie. Skriver "ny" såtillvida att det var andra boken. Vi letade efter den första i bokhandeln. Fanns i pocket o därav Sonens förnärmade uttryck. Nä, vill ha den med hårda pärmar. O den fanns. 

Men idag köper jag alltså gärna pocket. O gärna i storformat för att få lite mer bokkänsla. Men nästan alla mina Gena Showalter o Kresley Cole o Nora Roberts är pocket o kioskpocket på det. PC Cast, Fifty Shades o andra är storpocket. Min Harry Potter-box har storpocket. Sista boken är inbunden i klot med omslag. Allt för att få den så tidigt som möjligt :) 

Men som sagt. Jag väntar gärna på att romanerna kommer ut i pocket. Lite för att jag är snål. En roman i klot med skyddsomslag kostar ju en nätt summa av sådär ett par-trehundra spänn medan om man köper en pocket kan komma undan med tre för en hundring när butikerna kör sin sommardrive. Jag snor mammas Nora Robertsromaner när jag kan ;) Hon köper dem genom Bonniers bokklubb o jag slukar dem när jag kommer ner. De är ju i klot med glatt skyddsomslag. Hinner jag inte läsa ut den senaste följer den med hem o stannar oftast hos mig. GulleHenne. 

Får se om man ska lyckas få igång den här dagen då. *bah* 


Av Kvasthilda - 3 oktober 2012 09:00


Tema nr 208 Ordning och reda

277/365


Maken slipar knivar. Varje höst tar han sig an jaktlagets horder av slaktknivar, fickknivar, slaktknivar o täljknivar. Hushållsknivar o rostiga knivar. O slaktknivar. De sorteras in i olika grupper. Hur mycket som behövs slipas. Hur spetsiga de är. Hur tjocka bladen är. En massa olika kriterier. Åsså läggs de åt sidan när de är klara. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards