Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Kvasthilda - 11 oktober 2012 14:33


Har haft radion på mest hela dagen och sorterat lite dockor under tiden. 

Hasse Tellemar har gått ur tiden. Den gamla radiolegenden dog idag på morgonen. Vila i frid du härlige man! 

Radiotjänstens insamling för Världens Barn är i full gång. Radiokanalerna slåss än en gång om vem som får flest samtal o med det pengar. Norrbottenradions telefonnummer: 099-321 13, eller om man vill betala 50:- o samtidigt önska sig en låt, sms:a 72999 önska en låt (eller är det 722 99?? - lite diffust där o jag noterade inte numret medan jag lyssnade). Kom igen nu! 

Oscar Sundh får äntligen åka hem till Jönköping efter den otäcka smällen han fick sig under matchen mot Luleå häromdagen. Hockey är inte min grej men jag hörde nyheten på loket på väg till Narvik häromkvällen. 

Och Nobelpriset i litteratur är bestämt att det går till en kines. Kineser, kineser, överallt kineser. Fast det var japaner. O inte Hasse Tellemar som sa det utan en annan radiolegend, Sven Jerring. Fast det citatet är ju inte helt korrekt. 


Och så japaner, japaner, japaner, japanska försvarare...det är små män sannerligen, de är hårda. Nu är det två bollar på plan, vilken ska användas? En halv minut kvar...jag är rädd att vi måste uppge allt hopp. Japan leder med 3-2. Alla spelarna, utom Bergqvist är på den japanska sidan av planen. Det är...ja, man tror inte sina ögon. Det är...obeskrivligt. Det kan inte talas om en gång! Det var den underligaste match jag har sett i mitt liv. Så sparkar japanska målvakten ut bollen och Andersson nickar över sidlinjen...hinna upp bollen, men hinner inte. Det blir bara svenskt inkast. Japaner, japaner, försvarande japaner, från sig vilt slående japaner och till lika angripande svenskar. Japaner som hoppar, japaner som kastar sig, japaner som fläker sig, japaner som gör allt för att rädda segern åt Nippon.

 


Av Kvasthilda - 11 oktober 2012 09:00


Tema nr 60 Frostig

285/365


Under en av höstens tidiga morgnar hittade jag denna lilla ros :)

Fast det är egentligen en klöver, vit eller röd. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards