Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Kvasthilda - 31 oktober 2012 13:17


Tyra sitter alltsom oftast i köksfönstret o tittar på fåglarna i deras timmerstuga. Har konstaterat att jag ska fråga pappa om han har lust att bygga en till stuga medan han orkar. Tiden rinner ju iväg och jag vill gärna ha en till. Kanske en var åt barnen också? Får se vad han säger. Har inte tagit hand om den jag fått ordentligt och malmdammet har borrat sig in i timringen och en knut i balkongen är trasig så översta stocken far ut när fåglarna tar sats o flyger iväg därifrån. Fast det är visst Makens fel hörde jag sägas. Vad han gjorde tänker jag inte säga men det var.... *skakar på huvudet* Dumt. 

Annars är det vitt. Vitt Vitt Vitt. Traktorn var ju här i morse o kunde tyvärr bara ta framsidan och en bit på baksidan. Ungar som inte lyssnar. En bil i vägen. Tack o lov skottade inte traktorn upp snön på gräsmattan bakom huset som jag befarade utan han tog den med sig ut igen o tippade den på nersidan. Men nu är det åtskilliga kvadratmeter oskottade bakom huset o det är mycket snö! Nu blåser det så det kommer att packas ihop o bli hårt. *jippie* 

PsfT har ringt igen. Men för fan. Jag jobbar inte förrän fyra! Kan ju vara nåt om helgen också iofs. Han får väl återkomma senare då. Saknas det folk på dagen idag - not my fault. Eller ens ansvar. 16-06. Då är det mitt ansvar. Eller åtminstone skyldighet att svara. 

O skallen bankar. Fortfarande. Det är väl den där fantastiska fyradagarsvärken jag ska dras med varenda jävla månad då. O inte alls wirren. Som jag redan sagt att det inte var. Men som sagts förut. Huvudvärken tycks komma som ett brev på posten så fort jag intagit ett halvt glas alkohol på en tidpunkt som infaller med nåt som jag antar är dagarna mittemellanmensperioderna. Ägglossningstid. Eller nåt sånt. *suck* 

Det har sagts i nåt horoskop att livmodern och underlivet är skorpionens akilleshäl. Fast i mitt fall är det mer NÄSAN. Jäklar, vad den är besvärlig med mig. Torra slemhinnor o andningssvårigheter. Speciellt på nätterna. Som inte hjälper mig mot huvudvärken. Maken slåss med mig när jag slutar andas. Ett under att jag överlever när han inte är hemma då, vilket ju är större delen av året! 

Tvåoenhalv timme kvar till jag börjar "jobba". O magen kniper. Fisknip. Rejält! Aj. 

O inga huvudvärkstabletter hjälper mot skallebangen. Fan, finns det reservdelar till gamla kärringar? Just nu vill jag ha en ny skalle, en ny mage och helst en ny näsa. Finns för inbyte, lite överskottsfett kring midja o stuss. O ett fult operationsärr efter kejsarsnittet för hundra år sen. Eller 22. 

Nä, leka med dockor en stund kanske? Lite roligare än att älta sjukdomar o magknip. 


Av Kvasthilda - 31 oktober 2012 09:00


Tema nr 228 Pumpa

305/365


o



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards