Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Kvasthilda - 29 oktober 2012 21:41


Ja, jäklar. Har precis kommit hemfrån bion. Suveränt. Back to Basics. Jag gillar, gillar, gillar den här filmen. O slutet. Bond kommer att fortsätta i femtio år till sa de i radion häromnatten när de diskuterade det hela. Eller häromdagen. Man blir lite dagvill när man jobbar nätter och dagar, kors o tvärs. O Det tror jag. Han var lite trött, Daniel Craigs Bond. Gammal och sliten. Bond har på nåt vis kommit ikapp sin ålder. Han fyller ju femtio i år. Gillade Q :) En lite annorlunda Quarter Master den här gången :) 

O Barbara Broccoli stod med i texten nånstans. Lever hon än?

O jäkligt snygg BOND-inledning. Ett riktigt Bondintro. Inte bara en actionrulle. Back to Basics. Ā la sextiotal med kalejdoskopeffekter o allt. O Adele's snygga låt Skyfall. Också Back to Basics. 

Bara några detaljer, eller en särskild jag inte gillar. Jag menar. De slåss på ett tåg. Skurken (i det fallet Ola Rapace som inte säger pip i filmen) skjuter av kopplet så tåget delar sig - o hela skiten fortsätter rulla som om inget hänt. SÅ GÅR DET INTE TILL!!! Luftslangen gick isär (inte av - vilket i sig, bara det är fantastiskt) - o när luften går ur tåget STANNAR det!!! Sådeså. Rullar inte många meter till, utan tvärnitar. Så OK, lokförarn i mig gnällde till där. 

Men kolla den här bilden.... Ba... såå..... *aaaaahh


 Back to Basics


Av Kvasthilda - 29 oktober 2012 09:00


Tema nr 280 Solnedgång

303/365


Fotat längs Malmbanan med iPhönen. Den ger lite roliga effekter... 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards