Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Kvasthilda - 19 oktober 2012 14:06


Blå himmel. Klarblå himmel. Natten var stjärnklar. O i Narvik finns det mycket stjärnor på himlapällen. Faktiskt. Trots att det är en by med rätt mycket ljus. Har sovit gott inatt. Men inte så länge. Det känns alltid urjobbigt när klockan ringer 05.55 O det är ändå inte allra tidigast. Men allt som inte har minst en sexa före, helst en åtta eller mer är tidigt. Fast jag prenumererar ju på de här tågen så det blir ju så. 

Har varit urtött på hemvägen. Ett par långa mötesstopp som nästan tog knäcken på mig. Först fungerade inte värmen i loket o jag hade elva grader. Svinkallt! Det är alltid nåt fel på värmen och Överhettningsskyddet löser ut. O den kan man inte fixa om man inte står på en station, för återställningsknappen sitter ju inne i maskinrummet o dit når inga förarövervakningsgrejer. Som tur är hade jag ett kort mötesstopp på första stasjonen efter Narvik o kunde återställa den o få in lite värme i loket. Vilket senare blev massor med solen som gassade in genom frontrutorna. Det var under ett mötesstopp senare o jag somnade till i värmen. Vaknade av att mötande tåg skramlade förbi. *gaaah* 

Promenerade hem i solskenet. Snön ligger vit, om än inte heltäckande (tackolov) o himlen var klarblå. Är klarblå. Fortfarande. 

Skrämde upp ganeserna för att jag inte hade nån nyckel... Sorry. Den fanns visst. Men de har då somnat om igen. O vaknat av att Neo skulle in i sovrummet. Slögurka. När han inte spanar på fåglar i köksfönstret sover han. 

Nu har jag helg. O en begynnande huvudvärk. *suck* 

De hade begravning för Snygg-Ole i tisdags hörde jag och igår bäddade kompisen ner sin make för gott. Mitt i allt gav hon mig ett skratt när hon berättade om hur begravningen avlöpte. Älskade vän. 

Death and taxes. Än en gång. Det har nog tänts ett par stjärnor till däruppe. 



Av Kvasthilda - 19 oktober 2012 09:00


Tema nr 172 Lövhög

293/365


Kanske inte så organiserad men vad annat kan man vänta sig av Moder Natur?



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards