Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Kvasthilda - 30 oktober 2012 23:15


Har varit under isen idag. Trött, trött, trött. Med en jävla huvudvärk. O det kan inte bara ha varit virren jag tog efter bion igår. Den brukar alltid spä på värken om den ligger där o väntar, som ett fult gruvtroll. Idag stack den upp huvudet med råge o har däckat mig större delen av dagen. Frusit. Huttrat. Just precis nu slocknade ett av värmeljusen jag tände tidigare ikväll för värme o mys, känner jag. Doften när det slocknar är speciell. Har inte ens engagerat mig i WordFeud med kottarna. Det är min tur hos båda tjejerna. Har inte pallat helt enkelt. 

Beställde pizza idag bara för att förenkla matlagningen. 

Åsså har den där jäkla PsfT ringt. Flera gånger. Ringde redan igår. Gör att jag blir skitstressad. Har jag missat? Har jag fridag? Sett fel i almanackan o schemat? NÄDÅ. Har PF idag. Ring för fan inte o stör mig då. Vet att det måste ha att göra med min jour i morron natt. Det saknas säkert förare på nån tur som inte infaller under min jour o då ringer de o byter tur - o med det tider. Lite hipp som happ. Ibland är det skönt att ha en tur i stället för jour för det kan vara jäkligt osäkert. Har du en tur vet du i alla fall vad du ska göra. 

Bah. 

Nä, kanske man ska gå o slå igen de sjögröna igen då. 


Av Kvasthilda - 30 oktober 2012 09:00


Tema nr 77 Förbjuden frukt

304/365


Frukt är bra att ha med sig på tåget/loket när man jobbar men för mig som lokförare är det här totalt förbjuden frukt - under arbetsdagar. Dock finns inget som hindrar att man smakar lite Passionsfrukt av detta slaget en tisdag - om schemat så tillåter. Vi har ju "helg" mitt i veckan o jobbar varannan. Helg. Just idag har jag fridag och börjar sent i morgon kväll så ett glas gör inget. Men jag avstår i alla fall. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2012


Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards