Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2015

Av Kvasthilda - 21 december 2015 07:28


Huff. Trettio minuter kvar. O har suttit nära trettio. I stället för att ligga hemma o sova en timme tidigare så dagen o ledigheten kan börja en timme tidigare. Slöseri med tid är uuurtrist. O innan jag sover ska jag tömma återvinning. Kartonger, plast, metall o glas.
Ikväll blir det bio med Kläppen. Kuuul!
Go'Morron. 27 minuter...

Av Kvasthilda - 20 december 2015 17:17


Fy fan. Jag är helt slut. Jävla nattskift. Jag har ett långt skift framför mig nu o jag ser inte fram emot det. Kul sällskap men inte resten. Just nu är hela kroppen i olag. Jag är definitivt ingen nattskiftmänniska. Eller ja. Men inte att jobba på morgontimmarna. Fram till två-tre är väl OK men senare är jobbigt. Kom hem dryga 90 min sen häromnatten o de sista timmarna är ÖKEN. Skulle ha slutat vid tvåsnåret men det blev närmare fyra. Fram till tre funkar jag någotsånär men efter det är jag som en zombie. O det är då jag ska köra hem inatt. Halvfyra. *kräk* O sen inte stämpla ut förrän en-enoenhalv timme efter att vi kommer tillbaks. För maskköra ids jag inte. Inte den tiden på dygnet. 


Av Kvasthilda - 20 december 2015 14:30


Jag trodde knappt mina ögon igår. Eller idag när jag slog upp bloggen. En normal lördag har jag mellan tre- o fyrahundra träffar. Igår var det nära fyraTUSEN... Herre gud. 100% julkryss o det var så svårt? Iofs googlade jag själv på det som alla tycktes ha svårast med (o så även Enn Kokk, skrev han) och hittade min egen blogg. För två år sen var samma melodi med fast då skulle vi HEM till julen, i år var det JULEN som var det viktiga. Den tillhör uppenbarligen inte svenska jullistornas mest spelade melodi. Fast herr Kokk påstår att Lasse Kräkz har gjort den också. Om det vet jag inget. Vill inte veta. Fast de är de enda jag hittar på utub som barnbarnet säger. Kikki har gjort den i alla fall. 


jul · musik
Av Kvasthilda - 20 december 2015 09:00


Tema nr 357 Återkommande

354/365


-.




Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2015

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 19 december 2015 13:44


Herre gud, vad den lilla detaljen irriterar mig ! 

Ja, du såg väl vad jag menade ? 

O igen ? 

Jag har vänner och bekanta och ser ofta på Internet alla dess konstiga särskrivningar som ger mig klåda, men när man slår ett mellanslag före punktueringen??? Det skriker i ögonen och alla cylindrar formligen exploderar. Varför? 


Av Kvasthilda - 19 december 2015 11:10


Mindre än en vecka kvar till julafton och det innebär 100% Jul i krysset. 


Vi börjar med det mest tragiska. Vår julskinka har rymt. Det går ju inte för sig! Werner & Werner, eller Sven Melander och Åke Cato. Men det går lika bra med selleri. Nääääää! 


Min lilla gran, så grön och fin,
du luktar gott som terpentin!
Vill ingen ha dig får jag la ta dig
som rövat bort dig från skogen din.
Min lilla gran, så smal och ful,
kom ta en vals med Knalle jul!
Här har du knallen med glada trallen
å han har penningar å häst i skjul!

Knallens jul, eller Knalle Juls vals. Evert Taube. 


Inte Knalle, men Kalle. Vilken Kalle? Moraeus förstås. Han tar sin själsfrände med sig på julturné och gläder oss alla. Upp gläd er alla gjorde han givetvis med Lisa Miskovsky

Upp gläd er alla - gläd er nu
och tag emot ett heligt bud
som ger oss frid på jorden
För nu är männskosonen här
Och ska, för att han har oss kär
ge kraft åt visdomsorden


En gitarrgrupp? Till julmusik? Jadu, Eldeman. The Invadors spelade Jag såg mamma kyssa tomten


Zarah Leander sen. Hon sjöng en julmelodi på tyska, som på svenska heter Jag drömmer om en jul hemma


Herbert Goodwin spelade på trumpet, Till Österland vill jag fara. O det gjorde ju han. Från England till Sverige. 


På det en Bella Notte. Den skrevs av Sonny Burke och Peggy Lee, som också sjöng in den. 


Dolly Parton och Kenny Rogers With Bells On. Jag vill hem till julen sjunger bland andra Kikki Danielsson. 

När flingor blir till drivor
under slädens glada pling
och när barnen sjunger "Bjällerklang"
och dansar runt i ring
när pappa tänder brasan
mammas julbord dukas då
finns det inget som kan hejda mej
jag måste hem då

Jag vill hem till julen
Jag vill hem till julen
Klä vår julgran
köpa klappar
spela julskivor med sväng
Jag längtar alltid hem till julen


Tre mycket speciella gubbar, de kom från pepparkakeland de, sa Alice Tegnér. Minsann. 


Aaa Just D, Nu är det Juligen. Om några dagar. 


Östersunds blåsarkvintett önskade oss en god jul, We Wish you a Merry Christmas


Do They Know it's Christmas? Ja, vem vet? Band Aid trodde inte det. 


O vi avslutar med det alla barn önskar sig. Världsfred? Kanske. Santa Claus is Coming to Town. Inte med, exempelvis Bruce Springsteen. Nä, mer i klassiska amerikanska örhängenstuk med Rod Stewart. 


O det som förvånar mig mest av allt är att vi fick inte en enda Jussi Björling idag!! 


Nåja, nästa gång vi "ses" är efter jul - så en riktigt GOD JUL till er alla! 


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards