Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2016

Av Kvasthilda - 2 december 2016 09:00


Tema nr 352 Vägskäl

337/366


-.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 1 december 2016 23:25

Så sjunger denna sista månads första dag på sista versen. Vi är inne i december! Fatta det?? Slog det inte nyss om till 2016 - o hade jag inte sommarsemester alldeles nyss? Barnbarnet fyllde tre år för inte alls så länge sedan. Älgjakten inleddes. Vad händer? Dagar o veckor o månader springer förbi. Helt galet. 

Har stått i köket en stor del av dagen idag. Bakat ett par kakor och kokat fläsklägg. Mycket. Kokat rotfrukter till rotmos. Ekologisk kålrot, ett par morötter o några fler pottisar. Fick hit dotra o Lillklimpen o hon ringde sin syster o sa "Mamma gör rotmos - o kokar fläsklägg". "Åh, gott. Jag måste väl kliva ur sängen då". Hon jobbar natt o sov till mitt på eftermiddagen. Det är så underbart skönt att man får avkommorna att krypa fram från sängvärmen för att komma o äta. Hon promenerade hit. Tillome barnbarnet åt. Kanske inte så mycket men en del. Igår fick han risgrynsgröt o det slank då ner, hela tallriksinnehållet. 

Sonen sover visst i stan inatt - på deras väg ner mot Lulehasafotstan. De har fått en hotellvistelse i julklapp av svärmor. Eller bara-för-att. Så nu ska de ner o shoppa o äta o bara vara. Skönt för dem! O han skickade ett mess. "Spara lite kanter åt mig!" "Jo, du tror" sa jag. Får väl baka en kaka till då med bara kanter :D Nä, de har Gubben tryckt i sig. 

I morgon åker han tillbaks till stugan o jobbet i Boood'n. O jag har ledig helg. Så sköööööönt. Inte att han åker kanske, men att jag är ledig några dagar. 

Kanske måste grotta ner mig i fotoarkiven då o hitta lite 365or innan månaden tar slut. Som tiden rusar förbi har snart den här månaden gått också! 

Hej på Er! 

Av Kvasthilda - 1 december 2016 09:00


Tema nr 357 Åldersskillnad

336/366


Åbe visar Moffa var skåpet ska stå. Eller var bitarna ska ligga. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2016

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards