Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 1 november 2009

november

Av Kvasthilda - 1 november 2009 13:19


Underbara novembermånad. MIN månad. Jag är född i november. Vi är sex syskon och två av oss är födda i november. Jag är skorpion och äldstebroder skytt. Vi är födda i var ände av denna höst/vintermånad. Min andre storebror gjorde ett horoskop till mig en gång. Idag tror han inte på "sån't trams". Han tror på andra krafter. Var och en blir salig på sin tro brukar vi säga och då det fick honom på bättre tankar än han en gång vistades i, är det bara positivt. Det bästa är att han inte försöker prångla på oss andra sin tro, även om det mesta han gör är genomsyrat av detta på ett eller annat sätt.


Idag visar sig denna första novemberdag från sin allra bästa sida. Solen strålar från en molnfri himmel, träden är vita och frostiga. Jag har tänkt gå ut i ett par timmar men kommer mig inte för. Den här förkylningen/influensan är inte snäll.... Bara några få minuter kvar nu av dagens bästa ljus så om jag ska gå ut är det tid för det NU.


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

1 november 2009 14:30

Jag tror inte så mycket på TIDNINGSHOROSKOP men däremot har jag fått en del hjälp av ett HOROSKOPPROGRAM, det är faktiskt skillnad. Har en del kunskap i detta och annat. Det finns mer "terapiliknande" former och det rör sig om mycket avancerade uträkningar. Det handlar alltid om att kunna se helheten. Det är skillnad på att vara seriös ellere "tramsig" faktiskt. Hade en gång tänkt på att gå en kurs och bli astrolog. Om man på ett seriöst sätt vill HJÄLPA människor finns det många sätt/vägar. Det är LÅNGT ifrån endast en fråga om soltecken, du som skorpion och jag som jungfru. Det är som med människor i allmänhet, vi har inte bara en sida eller en enda egenskap. Det är mycket mer komplext än så. Men man får tro på vad man vill, så länge det inte skadar en själv eller någon annan. JAG har ju NAMNSDAG i november. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

1 november 2009 15:16

Jag tycker det är kul med horoskop. Han ritade upp ett stort diagram över zodiaken och var jag befann mig kontra mars o månen o guvetallt. Det är han som tycker det är trams.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 november 2009 15:50

Horoskop är kul, när de är positiva. De negativa budskapen tror jag inte på *fniss*. Käre Manne i Mitt Liv fyller också nu i början av november,en äkta skorpion alltså.
Ha det bäst!
Kram!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

1 november 2009 15:51

Jo, jag förstår. Det finns förvisso manliga astrologer men det som INTE är det, astrologer alltså och är män kanske har svårare för att ta till sig detta än vi kvinnor. Bara en tanke. Blev imponerad av en brevvän i Lund för ganksa många år sedan när hon hade ritat ut olika aspekter i mitt horoskop. Jag kan till viss del men det är bl.a detta med ascendenten (eller hur det nu stavas) som är svårr. Kom på något festligt, Neo föddes väl den 28/10 så man skulle kunna säga att du/ni har en katt som är skorpion...

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

1 november 2009 16:28

Min gamla tax delade inte bara stjärntecken utan födelsedag med mig också :-)

 
Helene

Helene

1 november 2009 18:19

Jag älskar horoskop men dock inte de som är i tidningen! Jag fyller med år i november den 6 och är skorpion:P

http://www.fantastiskahelene.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards