Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 november 2009

vårvindar friska..

Av Kvasthilda - 3 november 2009 11:34


... äh, fel årstid. Slog igång Torparrocken i bakgrunden och hör just Kenny Bräcks breda värmländska. Privatchaufför, jo ja tackar, säger Sven-Erik till Kenny på SIN breda o goa värmländska :-) Håhå-Jaja.


Det verkar som om influensan sprider sig. Dotra ligger idag. *suck* Fler missade skoldagar. Hon har inte råd med det. Å andra sidan är hälsan mycket viktigare. Sonen hade i alla fall visheten att bli sjuk under lovet! (stackarn, men för en mellantonåring spelar det ingen roll om det är sommarlov eller vinterlov, det är datorn som gäller i alla fall). Äldsta dottern ringde från Älvsbyn igår och hon har legat två dagar hos kompisen. Kompisens pojkvän är sjuk så det blir väl en kul fjäll/kustmix av flunsan åt kompisen om ett par dagar. Om hon alls blir sjuk. *håller-tummarna-att-hon-slipper*


Maken är hos Svågern. De ska tillbringa några dagar tillsammans. Lär väl bli jakt NÅN dag kanmantänka. Det var visst lite kallt i stugan i Långträsk. Den är inte isolerad, annat än i golv och tak än så länge och det är inte superkul i höstvindarna.


Apropå höstvindar. Jag ska plocka fram lite goa värmeljus och tända för att få upp tempen här också. Kommenterade just hos Persilja angående det. Hon bor i en gammal norrbottensgård med drag i väggarna. Om vinden ligger från fel håll, spelar isoleringen ingen roll. Det drar genom märg o ben i alla fall. Måste vara nåt psykiskt. De har hur-som-helst en spis att elda i. Det har inte vi. Vi får ha våra små minibrasor i glasskålar i stället. Tänder man nog många kan jag meddela att det påverkar både temperatur och mysnivån i lägenheten. Grannarna brukar ringa hit så fort det blåser för de klagar på vämen (Maken är ordförande i vår bostadsrättsförening - och iomedde offentlig klagolåda, även om det oftast är hustrun/undertecknad som får ta emot), Jag brukar ge tipset tänd ett ljus eller fjorton under tiden!


Nu ska jag tända lite ljus och kura ihop mig med mina sista praliner, en mugg kaffe och Fladdermusmannen!


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

3 november 2009 14:03

Men jag då som nyligen publicerade sången "Hej du glada sommar"... Vi verkar vara lika omvända just nu då...

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:53


Mmm. I väntan på?rå:

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag ?kunde...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards