Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 3 november 2009

kirunamusik

Av Kvasthilda - 3 november 2009 17:42


Köpte en ny CD idag. For o handlade, bland annat morötter åt grisarna. Välbehövligt då det bara var en liten ynka morot kvar. Maken var lite snål när han handlade innan han for. Köpte en liten knippe morötter. Åt våra monstermarsvin! Nä, de äter inte sådär kopiösa mängder men det räckte inte många dagar. Är helt slut efter shoppingen. O givetvis åkte jag på avstämning. Stressad och trött, åsså avstämning på det. Å andra sidan var det bara tre kassar med mat - och det var mest stora paket så det gick väl rätt snabbt att lägga upp det på bandet o packa om det efter ny inläsning. Har väntat på avstämningen ett tag och det var ju bättre att det kom nu än till julshoppingen!

Skivan jag köpte då. Kirunabandet Willy Clay Band har kommit ut med sitt nya album, Blue. De hade releasespelning i helgen som gick, men jag kunde inte gå. En kompis till mig hade dessutom en biljett över!!!! *snyft*

De spelade på festivalen i somras, men jag såg dem inte. Tror de spelade på torsdagen? Jobbade då....


 

WCBs nya album i gott sällskap med pepparkakor och apelsinte. Nej, skogsbär.


Willy Clay Bands hemsida med bl.a klipp från spelningen.


 
 
Annika

Annika

3 november 2009 21:35

Tittar bara in och säger HEJ!
Har ni fått vårt regn ännu? Vi skickade det från Göteborg, men det kanske inte har kommit upp till er? :=)

Anyway - ha en bra tisdagkväll. Och en bra vecka!

http://www.banfield.bloggagratis.se

 
Jag

Jag

4 november 2009 12:12

Har alltid klarat mig från avstämning och beror kanske på att jag inte eller aldrig nyttjar den funktionen...hihi.
Jag är rädd att göra något fel och sedan kommer de och haffar mig när jag stuvar in varorna i bilen. (-undvika) :))

Ha en trevlig dag på dig och hoppas du har ett trevligt väder också.
//Sanna

http://sancha.bloggagratis.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

4 november 2009 12:47

Kul med en ny CD så där. Avstämning... Är väl lite trög men vad i 17 är DET då?? Har väl aldrig råkat ut för det eller vaddå "råkat ut för". Låter ju som att det har med redovisningen att göra, att de ska se hur det ser ut i kassan. Men kanske jag är helt "ute och cyklar".

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

4 november 2009 14:53

Du har så rätt Tintin. Vissa stora butiker har en scanner man lånar (genom medlems/butikskortet, vilket kopplar den till dig) och läser in varornas pris eftersom man handlar. Om man slipper avstämningen är det supersmidigt vid storköp. Man packar direkt i kassarna i vagnen och sen är det bara att betala och gå efter att kassörskan (eller kassan vir helaoutoamtisk utcheckning) läst av scannern. Avstämningen sker slumpvis. Syrran o jag åkte på en för ett par år sedan när vi julhandlade... Inte kul! Men som tur var, var vi ju två så det gick rätt smidigt ändå.
Nån gång har vi fått anmärkning, men det har berott på att vi läst in samma yoghurt, eller juiceflaska två gånger och det var två olika (till samma pris) eller en gång när det faktiskt blev en billigare totalsumma för nån av oss (maken eller jag) läste in fel prislapp på en burk när vi hade två snarlika bredvid varann. Det är lite förvirrat ibland :-) Vis av erfarenhet håller jag numer allt jag scannar "samtidigt" långt isär för att inte få fel kod inläst!

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

4 november 2009 16:47

Jo, jag berättade lite om detta med avstämning och lite hur du sedan svarade. Jag säger sedan att jag var på rätt spår. Pappa menar att det är rätt att säga till en blivande lokförare och bra att du är det också, på rätt spår alltså... Så fyndigt det kan bli utan att man har den blekaste aning om hur man får till det!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

4 november 2009 17:14

aoutoamtisk.... shit, mitt tangentbord har visst fått flunsan. am-tisk, måste vara nåt falunensiskt.... vad heter det där området vid tisken? Tiskasjöns nånting?? geeee....
Äh.

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

4 november 2009 21:11

Jag vet vad du menar men kommer ju inte på sista ordet. Men det är ju som ett litet affärs- och kontorscentrum. Men när jag passerar där igen ska jag ta reda på exakt. Det är märkligt att man inte alltid reflekterar över det.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Av Kvasthilda - Torsdag 25 april 09:00


  Tema nr 91 Genomgående 116/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 24 april 09:00


  Tema nr 97 Guldvatten 115/366   Nå. Det som kallas guldvatten skulle försvinna i de här vattenmassorna.Samma utsikt som igår o jag tänkte lägga två bilder i samma inlägg, tills jag kom ihåg temat guldvatten. Det fick då bli denna bild med s...

Av Kvasthilda - Tisdag 23 april 09:00


  Tema nr 103 Havsutsikt 114/366   ... fast vi brukar säga "vår kontorsutsikt". Vårt rullande kontor har en fantastisk utsikt över Rombaksfjorden.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan in...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards