Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Torsdagsfoto - Träd

Av Kvasthilda - 5 november 2009 13:15


Dagens torsdagsfoto gäller som rubriken säger träd. Vi har ju mest dvärgbjörkar runt omkring mig och de är inte alltför roliga just nu. Det snöar när jag skriver detta men mina foton är tagna i Luleå i höstas. Mina vänner och tidigare besökare har sett trädet och kyrkan tidigare, men inte just de här fotona. Utanför kyrkan växer en dunge träd - vars stammar vuxit ihop! Kyrkan är givetvis Luleå domkyrka.


        

Fler Torsdagsträd finns här.

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

5 november 2009 13:54

Jättefina och häftiga bilder. Bilden med kyrkan har ett speciellt "djup" i sig tycker jag. Jodå, jag tror ABSOLUT att du med hjälp av fantasin (den har jag ju märkt att du har en stor portion av!) kan få till något spännande med dvärgbjörkar också. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
LottaM

LottaM

5 november 2009 14:09

Toppen fina bilder. Verkar som de vill hålla samman och här ska ingen komma och ta bort min kompis.

Ha en bra dag! ;-)

http://resagenomlivet.blogspot.com

 
christina

christina

5 november 2009 15:37

Jag tyckte det var något bekant över det hela, tjusigt!!
ps brorsan bor i Luleå, har promenerat förbi där många ggr
Ds

http://christinaahl.blogg.se

 
Bildgatan-Avsändare Margareta

Bildgatan-Avsändare Margareta

5 november 2009 16:35

Vad fantastiskt och varför måste man komma "utifrån" för att se det, jag måste göra en inspektion när jag börjar jobba nästa vecka. Ganska så nära =)

http://bildgatan.designa.nu

 
Birgitta

Birgitta

5 november 2009 17:14

Underbara bilder verkligen!

http://torsdagsfoto.blogg.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

5 november 2009 18:19

Saken är nog den att moderträdets grenar dragit iväg, kommit för nära marken och rotat sig eftersom tiden gått. Hur som helst är det superhäftigt!

 
Lena Norgren

Lena Norgren

5 november 2009 18:20

Vilka läckert knotiga träd....vad är det för sort?
Det här temat gör ju att man hinner lära sig en massa träd.

http://lenasfoto.blogspot.com

 
Höstträdgården

Höstträdgården

5 november 2009 18:24

Härliga höstbilder på just träd.

http://Hosttradgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Kvasthilda

5 november 2009 18:31

Ingen aning vilken sort. Kan det vara en hägg? Lite svårt att se den här årstiden, om man inte kan sina lövträd :-)
Vi har en hägg utanför oss, som också har delat sig lite knepigt och växer åt olika håll. Var faktiskt mitt första val till dagens bild innan jag kom ihåg de här fotona.

 
Ingen bild

Gunsside

8 november 2009 00:12

Dette var nydelige bilder. Treet ved denne kirken var jo spennende ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Måndag 29 april 09:00

  Tema nr 352 Vägg 120/366   En är en äkta skiffervägg, en är en tapet.       Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards