Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 13 november 2009

Fredagsfärger - Brun & Gul

Av Kvasthilda - 13 november 2009 18:36


Hittade fyra foton att välja mellan när jag sökte efter fredagsfärger... Har inte tid att ta nåt nytt så det blir ur arkiven. Finns en del att leta bland!

Veckans färger är brunt o gult. En av sommarens vallmofoton.

 

Fler Fredagsfärger hittar du här.


Och en extra bild, bara-för-att.... Godis är gott och just nu är jag hungrig. Ska ut o jobba om ett par timmar, nattskift och lite energi hade inte varit helt fel. Doften av innehållet i dessa burkar minner mig om barndomens campingtrippar till Norge och de gamla militärsovsäckarna o luftmadrasser. När pappa kom ihåg att ta med tältpinnarna vill säga. Glömde det nån gång och då blev det stugliv - i färre dagar än det var tänkt då stugorna var dyrare än en tältplats. Det fanns två sorters HaPå när jag var liten (och så sent som för några år sedan) men nu hittar jag bara den ljusbruna i norska butikker. Som en mix av kola och messmör. Gott på Kneipplimpa :-)


 
 
jah hollis

jah hollis

14 november 2009 10:10

Fin färgkombination med den lille gynnaren i den gula blomman.
Jag har en gammal god vän som är uppväxt i Norge och ibland köper in en del norska pålägg. Främst någon slags brunaktig (mes?)ost som smakar väldigt sötaktigt. Lite för sötaktigt för min del. :-)

http://jahhollis.blogspot.com

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

14 november 2009 11:14

Häftig bild, även godiset sedan./Nä, ibland HAR man helt enkelt inte tid och jag har själv massor av foton i gömmorna./Trots de allt kortare dagarna har jag en enorm energi nu och har sovit BRA i natt och bara tanken på att jag kan bli fri(sk) från denna tuffa sjukdom ger mig en enorm energi och livslust. Måste fixa lite här hemma och BREVVÄNNER väntar ju på svar också!!!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kvasthilda

14 november 2009 12:08

Jah,
den heter Gudbrandsdalsost. Den "riktiga" brunosten. Du har rätt i att det är mesost och det är inte alla som gillar den. Jag tycker den är jättegod :-) Gillade den inte sådär jättemycket som barn, pappa älskar den och brukade köpa ibland.

Tintin,
alltid några extra ord till övers :-))) KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Torsdag 28 mars 09:00


  Tema nr 22 Blank-is 88/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Onsdag 27 mars 09:00


  Tema nr 183 Ledande linjer 87/366   Skönt att trafiken är igång igen. De två malmbolag som trafikerar Malmbanan/Ofotbanen. LKAB tv, Kaunis th.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte...

Av Kvasthilda - Tisdag 26 mars 09:00


  Tema nr 258 Samlingsplats 86/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Måndag 25 mars 09:00


  Tema nr 135 Ihopkopplade 85/366   -.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Söndag 24 mars 09:00


  Tema nr 124 I hatten 84/366   PoP Day to Night Barbie.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards