Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 24 november 2009

tröttkula, avsnitt CCCLXI,5

Av Kvasthilda - 24 november 2009 18:40


Skulle jag ta ett glas vin eller den där ölflaskan avbildad i tidigare inlägg nu, skulle jag somna tvärt! Det är sinnessjukt vad trött jag är! Maken sitter på ett flygplan eller eventuellt på Arlanda och inväntar flyget hem. Kommer sent ikväll. Frågan är om hans hustru är vaken då? Just nu ser det mörkt ut inför den utsikten. Inte bara utsikten genom fönstren.... O guuu vicken humor. Därute är det becksvart. Hos pigan snurrar Brittan hör jag. Britney Spears. Själv är hon i källaren o tar hand om tvätten, den underbara "ungen" - snart arton. Den andra pigan har plockat ur diskmaskinen. Gossen har inte skottat men har giltiga skäl till att låta bli. Pluggar till ett svetsprov på fredag. Då får man slippa. Men vem som ska skotta undan istället vete fåglarna. Grannen eller hans "pojkar" lär ju inte göra det, trots att de rör sig ute mer än inne. Hörde dem klampa upp för trappen för en stund sen. Garagelek på gång antar jag. Fordonsmekare.


E-pigan spelar nåt PS2-spel på sin jätteklumpteve. Har städat sitt rum så hon har väl lyckats hitta spelkontrollerna kanmantänka? Där inne har man knappt vågat sätta fötterna av rädsla för att kliva på nåt som endera krasar, eller onamngivet som skriker. Hon sa så, vampyrdödaren Buffy, till sin lillasyster. "Pick that up before it gets all hairy and we have to give it a name". Eller nåt liknande.


Jag måste byta instruktör mitt i examinationen också. *suck* Får den som jag var mest rädd att få. Givetvis. Story of My Life. En kille jag aldrig har åkt med och som ingjuter en enorm skräckblandad respekt hos mig. Visserligen har jag o "nyinsen" haft varsitt barn i samma klass i en herrans massa år, men jag känner honom inte ändå! *rys o rusk* Hade hellre åkt med Lenki. Vet inte ens om jag får TT som avslut på mina examinationer! Vi konstaterade att hans SIR-kurs slutar fyra på torsdag em o sen har vi jobb klockan ett på natten. Går ju inte. 12 timmar. MAX. Ofta elva. Nattvila that is. Vare sig det är på natten eller dagen kallas det nattvila. Om man sen faktiskt kan kalla det vila....? Jaaaadu. Vetefasen.

Sen börjar mitt arbetsliv som lokförare med medarbetarsamtal.... Voj Voj. Det är det allra första jag gör på min allra första tur när jag är klar.


Fast jag slutar mina examinationer med en bowlingkväll och middag. Ensam av eleverna - igen. De andra har ledigvecka motsvarande helg. Antar jag då "alla" tänkt gå lördagen efter. Var ensam förra året också, men gick då bara på middagen. Maken jobbade och var chaufför.


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

24 november 2009 21:26

Även om det är av helt andra orsaker så har jag under MYCKET lång tid känt med "dödligt trött" och det är FRUKTANSVÄRT. Men oftast nu är jag faktiskt piggare än i somras! Ja, utsikter och insikter ja... Någon sa också att JAG har mina glasögon för att se bättre UT!! Men kanske rentav för syns skull... Men nog har jag varit rädd för inspektörer när jag ska köra upp och en gång var en BLIVANDE med också så det var ju "kört från början" där. Men körkort fick jag ju till slut då.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 19:33

Så är jag då hemma igen och har datorn för mig själv en stund. Min krysslösning med Anna Charlotta den här helgen såg ut som följer:    Vi började i Så Mycket Bättre där Amanda Jenssen tolkade Carolas Fångad av en stormvind.    Barbro Skinnar...

Av Kvasthilda - Söndag 28 april 09:00


  Eget tema nr 21 Borst 119/366   Försökte komma på något fiffigt tema till den här gula mockajunken. Det är en spårsnöröjare som tappat ett av sina borst intill ett spår på en bangård och jag kunde inte låta bli att ta en bild. Solgult o gra...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 10:35


Ahh. Bloggen är tillbaks. Den låg nere igår och så även idag på morgonen. Jag befinner mig på en plats där kryssblogg inte låter sig göras. H A D E kunnat ta med mig Lapptoppen men det blev så hastigt och lustigt och den var inte det enda jag 'kunde ...

Av Kvasthilda - Lördag 27 april 09:00


  Eget tema nr 20 Tussilago 118/366         Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Fredag 26 april 09:00


  Tema nr 3 Alldeles nyss 117/366   ... klev jag ur mitt lok och lämnade det för lossning av det jag för dagen hade med mig i vagnarna.     Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommenter...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards