Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

#!%!&%#!&%!!!

Av Kvasthilda - 28 november 2011 19:07


Arrrrggghhhhhh. Jag blir vansinnig. Varför ska jag drabbas av denna jävelusiska huvudvärk titt som tätt? "Du har ju jämt ont i huvudet" sa Maken idag. "Nä, inte jämt men ett par gånger i månaden. Dock håller det i i flera dagar o det är oerhört jobbigt." Migrän är det inte. Bodenkompisens sambo fick ett migränanfall igår o hon blev så sjuk att hon var tvungen att fara in på lasarettet. Även om det blixtrar i mitt huvud vid dessa tillfällen o jag måste vrida på huvudet med försiktighet blir det aldrig SÅ jäkligt. 


Åsså till nåt helt annat. Jag har nu letat överallt i stan (nåja...) efter rött glitter. Jag vet att jag sett en förpackning nånstans under denna julförsäljning men frågan är var?? Glittret var i rött o silver. Jag gillar inte rött glitter men "måste" ha tag i det till en adventsljusstake. Det finns bara guld o silver just nu. Staken, eller snarare ljusuppsättningen behöver nåt intensivt rött för att bli komplett. 


Men jag har däremot hittat min mörka Aladdin! Äntligen. O Dumle pepparkaka. Dock glömde jag köpa mandelmassa och fikon idag. Maken ska vända söderöver på fredag igen - bjuden på en reunionsfest med gamla gänget i Piteå på lördag. Han tänkte att jag skulle hinna göra fikusar till SvågerTvå tills dess då han tänkte stanna till där till lördag. SvågerTvå är galen i dem! Fikonbröd kallas de också. Mix av torkade fikon och mandelmassa rullade i choklad. 


Nä, kanske ska göra slut på lite av mandelmassan jag har hemma.... Har tänkt göra falska potatisbakelser. En sockerkaksbotten, modell storigare ska man väl kunna vispa ihop? Frågan är bara om man ids göra den där smör-o vaniljsmeten? 


Nå, vi får se. 

 
 
Mita

Mita

29 november 2011 17:43

Gå och ta en ordentlig energimassage så spänningarna löser upp sig!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Av Kvasthilda - Fredag 10 maj 09:00


  Eget tema nr 25 Rivningskåk 131/366   Fotat bara för ett par dagar sen. Maskinerna äter sig in i husen och orsaken till detta syns i fonden. Kvar blir bara brädhögar av hundraåriga byggnader som varit hem åt många familjer genom åren. Med f...

Av Kvasthilda - Torsdag 9 maj 09:00


  Tema nr 366 Övervakar 130/366   Mjo. Måste hålla koll på mitt tåg, även om jag inte sitter på det rent fysiskt. Bromsarna ligger till och det finns spänning, så det står säkert. Det vi ser genom fönstren här är inte ens ena lokhalvan. Fatta...

Av Kvasthilda - Onsdag 8 maj 09:00


  Tema nr 117 Här väntar vi på... 129/366   ..en tom stol kanske vill ha nån som sitter på den. Jag, i min tur väntar här på att en växel ska fixas så jag kan komma mig ner till Narvik. Visade sig inte vara helt enkelt.  Men framför allt vä...

Av Kvasthilda - Tisdag 7 maj 09:00


  Tema nr 159 Knolling 128/366   Knolling är ett ord jag inte kommit i kontakt med tidigare och googlade lite för inspiration och insåg att det ju är precis det jag gör när jag fotograferar mina dockor för arkiven. Jag lägger ut docka, kläder...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards