Kvasthildas Malmdamm

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

friska vindar

Av Kvasthilda - 28 november 2011 20:59


Det blåste ordentligt när jag var i Boden häromdagen. Tog kameran med mig när jag gick på stan. Björkar är nertagna i centrum. De gör visst så emellanåt. Plockar ner dem o planterar nya. Det såg lite trist ut på torget när alla stora träd var borta o allt som fanns kvar var låga stubbar o sågspån. Jag fotade en skulptur där tidigare i höst o hade svårt att hitta en bra vinkel med den stora björksamlingen bakom den. Nu gjorde inte ljuset skulpturen rätta så det blev inga bättre bilder fast träden var borta. 


Som en blomma på backen ser den ut, stubben efter björkstammarna. 





Glashala promenadvägar. Folk gick på gräsmattorna, med risk för fotledsskador på de frusna löven. 

Det blåste så mycket så vatten från nederbörden frös. Här hjälper nog inte ens dubbar under skorna! Fick hjälpa en gammal farbror som skulle ut och handla att ta sig fram. På sina håll gick det bra att gå men på andra såg det ut så här. Livsfarligt för vem som helst! Han hade tänkt ta rullatorn sa han men det var nog tur att han lämnade den hemma, annars hade nog risken funnits att han halkat åt ett håll o rullatorn farit åt ett annat med resultatet att han fått tugga lite asfalt... 

Här syns tydligt hur det blåser! 

De har jättefina blomsterarrangemang runt om i Boden. 

 
 
Beppan

Beppan

29 november 2011 10:23

Hej där!
Kör du söderut också nu? Länge sedan jag kikade på dina vackra bilder. Har du slutat delta i fotoutmaningar?

Kul med bilder från Boden!
Visst har vi ett gäng duktiga personer på vår parkavdelning! Fixar så trevligt i vår stad - alla årstider - med små medel....

http://beppansallehanda.blogspot.com/?v=0

Kvasthilda

29 november 2011 15:05

Hej o tack för att du kom ihåg att titta in igen :)
Jag har sällan tid med fotoutmaningarna och temana passar inte alltid. Kör väl Veckans Hus emellanåt i alla fall. 365an håller i som du ser, annars är det väldigt tunnsått. Blir lätt så också där när temavärdarna byts ut och utmaningarna byter adress. Har tänkt försöka mig på nån ibland men så dyker nåt annat upp som kräver min tid. Har inte gett upp hoppet om att vara med nånstans igen :)

Vad gäller att köra söderut så har det varit så det senaste året för malmtågen går dsirekt till Narvik, kontra Björkliden och jag får min norgeutbildning först i januari. Dock har jag min sista Bodensväng i morgon. Sen övergår ARE-tågen (gods) till annan trafikör.

 
T

T

29 november 2011 11:41

Fina bilder har det ju blivit av det hela. Riktigt vackra färger på den sista också./ Men det är riktigt läskigt med glashala vägar hur man än tänker ta sig fram. Pappa har tänkt komma om en stund och sedan "passa på" att följa med till min läkare. Skall bli RIKTIGT skönt att ha "klarat av" besöket!!!

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

366

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:33

Just det. Skrev fel och tänkte ändra när jag kom ihåg att det faktiskt är 366 teman i år. Har jobbat så mycket och varit upptagen under ledigveckorna så fotograferandet har kommit på skam. Därav det långa hoppet mellan senaste två temabilderna. Eller...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 11:00

Så trött! Blev sent inatt. Igen. Varit en vecka med långa skift och/eller körningar. Mycket som pågår längs järnvägen. Det är mycket vatten och rester efter urspårningen som inte kunnat fixats än. Ett skift till innan ledigvecka. Puh.    O Puh ja...

Av Kvasthilda - Lördag 18 maj 09:00


  Tema nr 073 Folkdräkt 139/366   Det är en av de vackraste bunaderna jag känner till. Nordlandsbunaden.  Här har det precis avslutats ett studentavtackande i Haikjeften i Narvik.      Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*...

Av Kvasthilda - Fredag 17 maj 09:00

  Tema nr 256 Rödrutig 138/366   Gratulerer med Dagen!        Temalista     ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ 365 Foton 2024  Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat. ...

Av Kvasthilda - Lördag 11 maj 10:55

Lördag morgon, sista dagen för ESC-veckan. Galenskaperna avlöser varann. Petra Mede gör ett kanonjobb. Superproffs. Men, det blir sen, nu är det kryss på agendan.    Vi började dagen med en melodi till ett barn, inspelad för sjuttio år sen, O Mio...

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards