Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg under december 2011

Av Kvasthilda - 10 december 2011 11:00


Bakom tionde luckan finns en påse godis. Det är ju lördag idag. Dumle Pepparkaka. Har ni smakat den? Kola med peppissmak. Faktiskt god. Fast hos gottegrisar som oss går det mesta åt rätt fort. 


Av Kvasthilda - 10 december 2011 09:00


Tema nr 108 I min bil
346/365

Tja. Det är ju en sanning med modifikation. Jag har ingen bil. Fotot är taget i SysterYsters bil. Nej, Sambons. Jag laddar min iPhön. Släpar alltid med mig laddaren och här var det nödvändigt efter en natt på tåget. Lite snobbig är man som köpte en speciell i-laddare för cigarettuttag. iLuv. I luuuv me iPhööön. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 

Av Kvasthilda - 10 december 2011 08:43



Snö i Vännäs o vi är ja vad? 100 minuter sen? Men vi skippade Umeå.

Just nu spårbrist i vns... 

Av Kvasthilda - 9 december 2011 11:00


Ahaaaa..... Glömde ju ta den bild jag skulle för dagens lucka så tar jag en annan som jag fotade igår i stället. En lucka i luckan :) Här är en närbild av Kiruna kyrka i fönstret jag såg igår. 

Av Kvasthilda - 9 december 2011 10:25


Det har snöat inatt. Mycket. Eller ja. Jo. En decimeter ungefär. Ikväll åker vi hemåt. Får se hur det ser ut norröver då? 



Av Kvasthilda - 9 december 2011 09:00


Tema nr 348 Världsarv
345/365

Gruvområdet i Falun ligger på Världsarvslistan och jag har väntat på att få komma dit o fota igen. Blev ju aldrig av i sommarens evinnerliga regnande. Passade på att ta några extra bilder under Julmarknaden vid gruvan på andra advent. 

Gruvarbetaren heter statyn och skapades av Helge Zandén. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2011 hos akson


 

Av Kvasthilda - 8 december 2011 20:30


Arrrggghhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!! Blir så irro. Märks det? Njaeeeeee..... Va?! Jaja, Okäjrå. 

Nä, irrot beror på att bloggplatsen nu har en jätteruta för reklam ovanför skrivfältet. Den öppnar ordinarie storlek men reklamen som ska in där är nästan dubbelt så bred hög så fönstret hoppar upp o ner. I hate för mycket blippar o bloppar o att fönstren inte ligger still.... ja det är irro. Sådeså. 


Julkalender ja. Vi tog bilen o for till Östanfors i Falun idag för att se om vi kunde hitta julkalendern de har där. Varje år sätts det upp ett fönster nånstans, nej tjugofyra fönster nånstans i Östanfors där de "öppnas" ett o ett under december. Vi hittade fyra idag. Tror jag. 4, 6, 8 o 5 tror jag det var. De ligger inte i någon som helst ordning utan kan finnas var som helst o innan vi hittade en karta som visade oss var vi i sin tur kunde se kalenderfönstren.... ja det tog en stund. Åsså var det lite kallt så vi iddes inte kila runt för mycket - o med mamma väntandes på ICA... Tja, det var bara att skutta runt en stund o fara därifrån igen. 


Men jag hittade Kiruna kyrka i alla fall. Regionalnyheterna visade upp några av dem igår kväll och bland annat dök just Kiruna kyrka upp. När vi hittade fönstret visade det sig att det var dockor av olika slag o länder i fönstret. Bredvid kyrkan satt en lappdocka men det fanns sariklädda indiskor, shejker och andra asiatiska dockor. I ett annat fönster fanns en gruvtomte med kopparmynt av olika slag. 

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards