Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 5 november 2013

Av Kvasthilda - 5 november 2013 19:05


Sena tåg. Inga tåg. Det går som på räls. Eller inte alls. Tågen blir flera herrans timmar sena - redan från utgångsstation. De har inte samma rutin som vår största uppdragsgivare, det är då säkert. Blir ett tåg sent mer än två timmar där, ställs det in. Oftast. Inte om det går från Svappis för det ska ju därifrån hur som helst, men om det går från Kiruna... Då hinner nästa tidtabell träda in. Men inte "de andra" inte. Åtta timmar sent. Har inte drabbats av det själv, tackolov. Mina är inställda långt innan jag börjar skiftet. Har en sån sväng inatt. Eller inte. Det var ju inställt, sa jag ju. Jour alltså. Jobbmobben ligger på laddning för det vore ju fan om den skulle ringa o självdö av signalerna. 

O ett bytt-bytt-kommer-aldrig-igen-skift på fredag. Blir en heldag i Narvik. I stället för en natt. Skönt att slippa skiten. Det överlåtar jag så gärna på våra blivande kollegor. Har ännu inte satt min fot i en Rm. Vi kör visst nåt tåg med en Rm/Rc-mult. 

O maten blir sen idag. Sen sen sen. Har varit o snusat bebis. Men det börjar dofta färdigt så snart får jag nog äta. 

Kyckling i ugnen. Lite lat. Blir klyftpotatis till. 

Riiiiiiiiing. 

BRB som det så vackert heter. 

Tio minuter till. Ungefär. 

Av Kvasthilda - 5 november 2013 09:00


Eget tema nr 23 Udda

309/365


En lite udda fågel bland de andra. Den fula ankungen? Nä, en mås bland alla gässen.



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards