Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 22 november 2013

Av Kvasthilda - 22 november 2013 14:25


Næ, pratar inte om filmen. Den går på bio i Kiruna i helgen. Eller har gått i veckan. Eller nåt. De Unga Førældrarna var o såg den hæromkvællen o Råttisen sa ALDRIG MER. Læmnar inte LillRåtta en gång till. Två timmar från gossebarnet tærde på hennes mammahjærta. Eller tuttar. Eller nåt :) Inte lætt att vara mamma.

Som synes sitter jag vid en norsk dator. Har varit ett himla hattande fram o tillbaks før att ta sig hit. Mitt tåg ær redan færdigt men jag har inte avgång førræn om enoenhalvtimme. Næstan. En dryg timme i alla fall. Tillbringar en liten stund hær då o ska ta mig ner o kæka en macka innan jag drar mig mot loket.




Av Kvasthilda - 22 november 2013 09:00


Tema nr 310 Tankspridd

326/365


Badebom, badebom, badebom. Nä, det var länge sedan man hörde det rytmiska ljudet från tåghjulens färd längs järnvägens räls. Idag är den helsvetsad och tågen susar mest längs landets järnvägar. Som lokförare kan man inte vara helt tankspridd. Eller kanske. Vi har ju den där egenheten att kunna se en massa saker och ingenting samtidigt. Vi ska kunna se om det är en spricka i den där helsvetsade rälen, eller om kontaktledningen hoppar, eller om något annat händer som påkallar uppmärksamheten och ska rapporteras in. Den här utsikten kan ju annars mana till tankspriddhet. Eller hur? Det är samma, samma, samma, samma. Hela tiden. Iband vandrar tanken iväg. Det går inte att komma ifrån men ögonen och ett sjätte, eller kanske sjunde sinne gör att man trots allt noterar saker som händer, eller inte händer, längs spåret. Just den här bilden hjälper något mot tankspriddheten då det faktiskt skiljer sig ändå. Trots att det är samma betongsslipers och lååååånga, lååååånga räler, ligger sliprarna åt olika håll och skapar av nån anledning det där mönstret. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards