Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 25 november 2013

Av Kvasthilda - 25 november 2013 11:20


Men jaha. Vårt godståg har visst klivit ur spår på KIA. Undrar om det är nån av våra nya? Själv sitter jag i Abisko o kan inget annat. Har min PU idag. Viktigt att vara i stan senast tre. Om jag får tro CATOn är jag "hemma" halvtvå. Dvs på KMB. Sen ska det växlas in på Sjb o förhoppningsvis inte längre än så. Hinner antagligen inte hem o duscha. *bah*. Nå, det är långt kvar till dess. Ska ta mig från Ak först.



Av Kvasthilda - 25 november 2013 09:00


Eget tema nr 27 M

329/365


m-m-m-m-m-m-m-m-m-m-m-m



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 25 november 2013 06:58


Hujja vad veckorna går. De rusar førbi likt ett snælltåg. Utan lokskada. Før det ær det gott om hær. Igår blev jag sen ner till Narvik før att persontåget væntade på lokbyte, eller hjælp att ta sig tillbaks ner till Narvik igen. Det skulle enligt uppgift stå i Katterat men nær jag sent omsider passerade dær, møtte jag ett malmtåg. Tåget stod nere på uppstællningsspåren på Narvik nær jag kom ner. Antar jag. Det stod i alla fall ett lok dær med snø i fel ænde.

Før snøade gjorde det igår. Snøar æn. Traktorerna har gått på høgvarv inatt. Fick ett hørnrum mot gatan och det har varit en evinnerlig trafik dærute. Typiskt. Hade ju gærna tagit ett rum mot gården inatt men de var slut. Halkigt på væg till jobbet igen. Blankslipade snøvægar. *isch* Halkade ett par gånger igår på væg till hotellet men klarade mig idag!

Hotellet o hela Narvik ær julpyntat. Det ær så fint så. Snøn kom bara en månad før tidigt. Det hær hinner sækerligen tina bort innan julen ær hær. Narvik ær ett jævla blåshål. Fast inte lika jækligt som Kiruna førstås. Vilken månad blåser det minst i Kiruna? Gammalt... I februari. Førstås.

Nu kommer mitt tåg ner hør jag. Anita. Blir kanske sen idag. Beror lite på vad hon har med sig. Får hoppas det går snabbt att tømma skiten før jag har en lækartid att passa idag. Kommer jag inte på den blir jag avstængd om jag inte hinner få en ny føre nyår. Fast egentligen har min disptid passerat redan. Vart femte år. Å fem år har ju passerat med ett par månader vid det hær laget. Snart ett halvår, rent. Herre gud..... Tiden går!

Det mærks ju inte minst på lillklæppen vår. Jisses, vad han væxer, lillsockisen. Runda kinder. Goa kinder. O nu børjar han fæsta blicken så smått. O skrattar. Eller ler i alla fall. Goa unge.

Hans farfar fyllde år igår. Han ær alltså lika gammal som jag. Fast lite yngre. Grattis!

Om man skulle ta o gå ner o læsa lite då i væntan på tåg? Førdriva tiden med nåt i alla fall.

Go'Morron!

Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards