Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Kvasthilda - 6 november 2013 13:42


Jag prioriterade min vila idag. Vi har haft APT på jobbet. TIdigt i morse. Anade att min kropp inte ville låta mig gå. Jag slapp bli utringd inatt. Telefonen har varit förskonande tyst. O likaså min iPhön. Den var död när jag vaknade. Varför jag inte kunde vakna av alarmet - väckarklockan. Hade satt den på strax före åtta för att kanske kunna ta mig till jobbet. Sket sig. Glömde släcka skärmen inatt när jag la mig, efter att jag satt den på väckning... O med väldigt lite kräm i den innan hjälpte ju inte det mot förfallet. Jag vek bara ihop skalet på den... Jaja. Ingen hänger mig för det. Hoppas jag. Skulle ju ha jobbat hur som helst. Jobbade. Eller inte. Jouren var nog slut vid den tiden. Jour motsvarande. Vi slår ihop faktiskt arbetstid till ett pass o det är väl sju timmar eller nåt så lagom tills dess att klockan skulle ha ringt... Typ. Skitsamma. Missade APTn. Igen. Den går alltid när jag har nåt jobb. Oftast är jag i Narvik, eller är på väg dit eller på väg därifrån när APTN infaller. Viktiga saker lär man nog få veta i alla fall. Som att firman går på knäna. Igen. En kollega sa upp sig för att slippa bli uppsagd. Hon tog saken i egna händer o sökte ett annat jobb - som hon fick. Samma jobb, på annan plats. Alnabru? 

Får hoppas det går bra för oss häruppe. Verkar ju så. Jobb har vi! Även om mina tåg inatt var inställda. 

Av Kvasthilda - 6 november 2013 09:00


Tema nr 254 Romantik

310/365


Romantikens mästarinna! Det finns (nästan) ingen som kan mäta sig med Nora Roberts när det gäller romantik. Ofta knölar hon till det med "nä jag vill inte det här", o "varför gör hon så, jag måste välja en annan väg att gå" men det brukar ordna sig till slut i alla fall. Happy Endings. Många av hennes romaner ligger i grupper om tre böcker. Ofta för att det handlar om en syskonskara. Eller om kusiner. Eller om bästa vänner. Eller nåt annat som hör ihop på ett eller annat sätt. Hjältarna är inte alltid sprungna ur guldskedsskiktet, vilket är fallet med just den här serien. Tre bröder, som egentligen inte har något gemensamt, annat än att de är adopterade av en lärare och hans barnläkarhustru. Och att de alla tre haft en otroligt jobbig barndom från gatornas bottennivåer. Tre skadade unga grabbar som får en ny chans hos ett par varma människor. Som vi bara får träffa genom tillbakablickar, för deras far dör i en bilolycka i början av första boken och han har just tagit sig an ännu en skadad fågelunge -som har faderns ögon. Är det en illegitim son till honom? Bröderna slåss mot fördomar och skvaller - och nytillskottets vidriga mor. Det var tre böcker från början, som berättade historierna om de tre adopterade storebröderna och deras väg till lyckan. Nora skrev en kort julnovell som knöt ihop det hela och visade hur det gick för yngste brodern. Sedan skrev hon en hel bok till, för att avsluta hela berättelsen med honom som vuxen. 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 6 november 2013 00:23


Det är totalstopp i nätverket. Bankens hemsida gick inte alls att ladda idag. Bilderna laddar inte på mobilen. Knappt på datorn. Det är segt som sirap. O min jour börjar om tio minuter. *urrk*


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Skapa flashcards