Kvasthildas Malmdamm

Alla inlägg den 19 november 2013

Av Kvasthilda - 19 november 2013 09:00


Tema nr 171 Landskap

323/365


Saknar utsikten. Det är så mörkt den här årstiden att man knappt ser landskapet omkring sig! 



Temalista


~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

365 Foton 2013

Jag kan inte kommentera hos blogspot om inte Namn/Adress är aktiverat.

Av Kvasthilda - 19 november 2013 05:52


De rullade precis fram det jag antar är mitt tåg. Fantastiskt. De brukar stå färdiga flera timmar innan avgång åsså skriver de att tåget är klart några minuter innanför den där timmen före. Vi får ju lita på att de gjort rätt.

Ibland kan det löna sig att gå tidigare från Vitå. Oftast inte. Man vill inte stå i triangeln med ett vitålastat tåg. Det kan ta en halvtimme att ta sig ett par kilometer bara och idag är det fuktigt i luften. Vet inte hur många minus.., jo vänta -10,6 säger en temp intill mig och dimma. Inte de bästa förhållandena att framföra ett vitåtåg i. Ett lastat dito vill säga. Tomvagnar spelar ingen större roll. Slira o skrika kan det göra i alla fall men det går framåt. Ett lastat vet man ibland inte om det rör sig eller inte. En kollega till mig hade stopp i fel signal en gång o var tvungen att titta ut genom sidofönstret för att se om marken flyttade på sig under fönstret. Det var knappt men det rörde sig. Ibland gör fjärren nåt knas o stoppar oss vid fel signal - "för att persontåget är i rätt tid". Jo men tjena. Hur många minuter sent tror du det blir för att du stoppade MIG vid infarten och inte persontåget? Jag hade kunnat rulla in, sinka P med några få minuter eller du tar in det och vi ska dra igång våra åttatusen ton i uppförsbacke o sinka P med TJUGO minuter....

Så ser verkligheten ut. Fram för fler besök ute i livet!

Nä. Nu måste jag avsluta det här o gå ut till mitt tåg. GoMorron Norrbotten!


Kvasthilda

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fiska i Malmdammen

Hälsningar till Kvasthilda

Nyligen inlagt

Kvasthildas ämneslista

Undansopat / Arkiverat

RSS

Fototeman


Ovido - Quiz & Flashcards